به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیمااین مجموعه با رویکرد بین المللی و وحدت میان ادیان مختلف تولید و جمعه‌ها ساعت 14 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

این انیمیشن از مهمترین تولیدات انیمیشن ایرانی است که قرار است پس از پایان پخش آن به زبان فارسی، در کشورهای عرب زبان هم پخش شود.

کارگردان سریال «پیامبران» درباره اهداف ساخت این سریال گفت: این مجموعه در ‌یک بخش به زندگی پیامبران اولوالعزم به طور مبسوط می پردازد که از این پیامبران داستان ها و روایت های زیادی وجود دارد و در بخش دیگر به پیامبران دیگر که گاه تنها از آن‌ها یک آیه در قرآن است پرداخته می شود. 

سلمان خورشیدی افزود: در این مجموعه، همه آیاتی که درباره پیامبران در جای جای قرآن کریم آمده است با جوانب مختلف و ادواری که مطرح شده است بررسی و در بازسازی دوره های مختلف، با توجه به حوادث و قصص قرآنی مشابه به تصویر کشیده می شود. 

وی با اشاره به محصولات مختلف رسانه ای درباره زندگی پیامبران در کشور و دیگر کشورها گفت: با توجه به اینکه کارهای متفاوتی در زمینه پیامبران تا کنون تولید و ارائه شده است تهیه تولیدات جدی کار سخت‌تری است زیرا این کارها در قیاس با کارهای مشابه قرار می گیرد که گاه قیاس ها منطقی نیست.

این کارگردان تولید انیمیشن را فرایندی دانست که با آزمون و خطا روبرو است و افزود: سعی می کنیم تجربه های دیگران را پیش روی کار خود قرار دهیم تا کار قابل قبول تری ارائه دهیم.

خورشیدی که نویسندگی بخش‌هایی از مجموعه «پیامبران» را عهده دار بوده است گفت: تیم نویسنده و پژوهش این سریال دقت نظرهای لازم را برای مباحث مختلف قرآنی درنظر دارد و ما با توجه به حساسیت‌هایی که درباره نمایش چهره پیامبران وجود دارد علاوه بر نسخه عربی و ترکی این پروژه، همزمان نسخه ای را تهیه می‌کنیم که چهره پیامبران در آن نمایان نیست.

تهیه کننده مجموعه «پیامبران» در ادامه هدف اصلی ساخت این مجموعه را تولید یک برند اسلامی در حوزه جهان اسلام از زندگی پیامبران ذکر کرد و افزود: این مجموعه 450 دقیقه ای با رویکرد بین المللی با مشارکت صدا و سیما تولید می شود و علاوه بر کشور عراق و ترکیه با رایزنی هایی که صورت می گیرد قرار است از کشورهای شمال آفریقا و کشورهای حاشیه خلیج هم پخش شود.

محمد صادق کریمیان گفت: در فصل‌های این مجموعه داستان آن دسته از پیامبرانی که در قرآن آمده است ساخته می شود و در مراحل بعد زندگی پیامبرانی که قصه ای از آن نیامده است ساخته خواهد شد. 

وی افزود: انیمیشن به خاطر جذاب بودن، همه گروهای سنی اعم از کودک تا بزرگسال را شامل می شود اما هدف اصلی انیمیشن پیامبران، نوجوان ها هستند و در این مجموعه به جزء قرآن از منابع معتبر اسلامی بهره برده ایم و سعی کردیم محصولی تهیه شود که مورد قبول جهان اسلام باشد. 

طراح شخصیت‌ها و فضای انیمیشن «پیامبران» نیز گفت: سعی کردیم کاری ارائه دهیم که به رئال نزدیک باشد و در طراحی شخصیت‌ها به ویژه پیامبران با طراحی های متوالی و متداوم به طرحی برسیم که نه تنها مدنظر کارگردان باشد بلکه جذابیت‌های لازم را برای کودک و نوجوان دارا باشد.

محمدرضا حسایی افزود: این مهم بود که به چهره و شخصیتی که از قصص پیامبران وجود دارد وفادار باشیم و چهره های جدیدی که در انیمیشن خلق کردیم وجهه بین المللی داشته و برای مردم همه جای دنیا قابل قبول باشند.

وی گفت: در این کار سعی کردیم ریزه کاری‌ها و نوع پردازش ها، حالات چهره ها،رنگ و لعاب همه جا از لحاظ بصری و از نظر تاکتیکی زیبا باشد، ضمن اینکه ویژگی‌های ادوار تاریخی را درباره پیامبران به لحاظ پوشش و جغرافیای دوره تاریخی درنظر گرفته ایم.

حدود 70 تا 80 انیماتور برای تولید این انیمیشن در شرکت فورسایت مدیا فعالیت می کنند.

تا کنون 10 قسمت از مجموعه پیامبران از جمله داستان «آدم و حوا»، «حضرت ادریس»، «نوح نبی»، «زندگی حضرت ابراهیم سلام الله علیها» و «حضرت صالح» از شبکه دو روی آنتن رفته است.