به گزارش پارس امیرابراهیم رسولی کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی که در اختیار فارس قرار داده است، درباره انتخاب نشدن سجادی نوشت: به نظر می رسد انتخاب وزیر ورزش و جوانان وارد مسیر سختی شده و اکنون برای سومین بار وزیر پیشنهادی نتوانست رأی اعتماد نمایندگان ملت را جلب کند.

در بررسی دقیق این سه وزیر پیشنهادی که موفق به کسب وزارت نشدند دلایلی مختلف به چشم می خورد که هیچکدام به دیگری ربطی ندارد و نمایندگان برای رد هر کدام دلایل خاص خود را داشتند اما چرا سجادی وزیر نشد؟ در پاسخ به این سؤال به نظر می رسد جدا از ابهاماتی که در باب وی مخصوصاً دربارۀ حوادث مجلس ششم وجود داشت و همچنین سن بالای وی برای وزارتخانه ای که مخاطبان آن نسل جوان کشورند دلایل مهمتری وجود دارد که رد او توسط نمایندگان را به سمت خود سوق می دهد.

شواهد و قرائن حاکی از آن است بیشتر از مواردی که خود سجادی با آنها عجین بود عملکرد وزیر علوم در عزل و نصب هایش مخصوصاً انتصاب افرادی چون میلی منفرد و توفیقی که نظر منفی نمایندگان بر آنها باعث شد وزارت را از دست دهند در این رأی اعتماد و روابط دولت و مجلس اثرگذار بوده است.

فرجی دانا که مدعی بود به دنبال حاشیه نیست با اینکه خود دچار ابهامات فراوان چون فعالیت در فتنه بود با تساهل و تسامح نمایندگان ملت که به دنبال همراهی با دولت بودند وزیر شد اما در آغاز راه با دهن کجی خود به مجلس محترم افرادی را در مسند کار گذاشت که نمایندگان ملت آنها را رد کرده بودند و در کنار این مطلب دفاع غیر مستقیم رئیس جمهور از عزل و نصب ها مخصوصاً در نطق خود در مجلس نارضایتی نمایندگان را در پی داشت.

به هر حال وزیر پیشنهادی رأی نیاورد و محمود گودرزی گزینه بعدی شد اما این نکته قابل توجه است که اخبار واصله حکایت از عدم تصمیم فراکسیونی برای این عدم رأی اعتماد است به طوری که هیچ کدام از فراکسیونهای مجلس تصمیمی بر عدم رأی اعتماد به صورت جمعی نداشتند و این نظر منفی خودجوش بوده است. پس رئیس جمهور محترم باید با تأمل و دقت بر این نکته، تلاش کند تا با توجیه وزرای خود در رعایت نظرات نمایندگان ملت به نحوی به خدمت رسانی مشغول باشند تا به تعامل مجلس و دولت خدشه ای وارد نگردد.