به گزارش پارس به نقل از فارس: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به اینکه گروه های افراطی اسرائیلی به عامل موثری در سیاست این رژیم تبدیل شده اند، تاکید کرد که تقسیم مسجدالاقصی مقدمه ای برای ویرانی و تخریب آن است.

به گزارش شبکه خبری المیادین، « خالد مشعل» طی سخنانی در لبنان به روند پرشتاب اجرای طرح عملی تقسیم مسجدالاقصی و حرم شریف ابراهیمی اشاره و تاکید کرد که تقسیم مسجدالاقصی مقدمه ای برای تخریب آن است.

وی گفت که مقاومت و انتفاضه از تخریب مسجدالاقصی جلوگیری کرد اما مذاکرات سازش خطرات علیه قدس را بیشتر می کند.

وی افزود که مذاکرات امروز بیش از هر زمان دیگری به خطر واقعی تبدیل شده است اما اتخاذ موضع قاطعانه فلسطینی، عربی و اسلامی در قبال قدس ضروری است.

وی گفت که به مقاومت در کنار قدرت نظامی که قادر به مقابله و آزادسازی سرزمین باشد، نیاز است و چالش ها هر قدر که باشد هیج جایگزینی برای استفاده از زور در قبال دشمن صهیونیستی وجود ندارد و خطرناک ترین چیز در سرزمین ما، تداوم اشغالگری است.

خالد مشعل در بخش دیگری از سخنان خود به اختلافات فلسطینیان نیز اشاره کرد و خواستار آشتی ملی برای پایان دادن به دو دستگی داخلی شد.

وی تاکید کرد که آشتی و پایان دادن به دودستگی خطری برای اسرائیل است و من از برادران خود می خواهم که به منظور مقابله با طرح های یهودی سازی قدس با هم دیدار کنیم و به مقابله گسترده مردمی در برابر اشغالگران و حفاظت از مسجدالاقصی دعوت می کنم.

مشعل همچنین خواستار آن شد تا قدس و مسجدالاقصی در اولویت برنامه های جنبش ها و دولت ها قرار گیرد و تاکید کرد که حق ملت های عربی و اسلامی است که به خاطر آزادی و دموکراسی خود دست به مبارزه ملی بزند.