به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از خبرگزاری « رویترز» ، یک مقام بلندپایه نظامی مصر، روز دوشنبه، اعلام کرد، قرار است ارتش و دولت مصر راه حلی میانه ای را به گروه اخوان المسلمین با هدف پایان دادن به بحران کنونی این کشور ارائه دهند.

طبق گفته این منبع، بر اساس این راهکار، برخی از اعضای محبوس اخوان المسلمین از زندان آزاد می شوند و همچنین اموال توقیف شده سران این گروه رفع شده و سه کرسی وزارتی به آنها اعطا می شود.

این منبع هدف از این راهکار را پایان دادن به بحران مصر و متوقف ساختن تظاهرات و اعتصاب های طرفداران اخوان المسلمین عنوان کرد.

این در حالی است که شبکه خبری « اسکای نیوز» به نقل از « احمد المسلمانی» سخنگوی « منصور عدلی» رئیس جمهوری موقت مصر، دستیابی به راه حلی برای پایان دادن به اختلافات با اخوانی ها را تکذیب کرد.

از سوی دیگر، شماری از مقامات خارجی مانند « ویلیام برنز» معاون وزیر خارجه آمریکا، روز دوشنبه، با برخی از مسئولان مصری و شماری از اعاضی اخوان المسلمین دیدار کردند. این دیپلمات های خارجی تلاش می کنند تا اخوانی ها را تحت فشار قرار دهند تا با واقعیت های موجود و اینکه دوره « محمد مرسی» رئیس جمهوری مخلوع برای قدرت در مصر به پایان رسیده است، کنار بیاید.