به گزارش پارس به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (شنبه) پارلمان و در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، بند الحاقی ۵۸ این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، وزارت نفت مکلف شد نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده های نفتی و تامین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه ها اقدام و منابع مورد نیاز را از محل افزایش ۵ درصد قیمت هر لیتر فرآورده های نفتی تامین کند.

به گزارش فارس، در صورت تایید نهایی مصوبه مذکور مجلس، به جز افزایش قیمتی که در سال جدید و در راستای اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها در فرآورده های نفتی ایجاد خواهد شد، با این مصوبه قیمت هر لیتر بنزین سهمیه ای به میزان ۲۰ تومان (معادل ۵ درصد مصوب شده) به نرخ ۴۲۰ تومان افزایش می یابد و همچنین قیمت بنزین آزاد از ۷۰۰ تومان به ۷۳۵ تومان (۳۵ تومان معادل ۵ درصد مصوب شده در این بند) افزایش می یابد.

به جز بنزین سایر فرآورده های نفتی نیز ۵ درصد افزایش قیمت خواهند داشت و به نظر می رسد این مصوبه مجلس یک شوک قیمتی را در بازار ایجاد خواهد کرد.

در حالیکه دولت با این بند مخالف و با پیشنهاد حذف آن موافق بود، اما مجلس به حذف این بند الحاقی رای نداد که بر این اساس پیشنهاد کمیسیون در این زمینه به تصویب رسید.

باهنر در جریان بررسی این بند الحاقی گفت: باید میزان سقف درآمد مشخص باشد و کمیسیون تلفیق باید در سرجمع درآمدها این میزان را بیاورد چرا که در این بند یک تکلیفی بر عهده وزارت نفت گذاشته شده است.

حجت الاسلام مصباحی مقدم رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۲ در پاسخ به باهنر گفت: شما باید رسما به ما اعلام کنید که در کدام بند از بودجه لازم است سقف را تعیین کنیم، پس از اعلام رسمی آن بند را برای تعیین سقف و بررسی به کمیسیون تلفیق ارجاع دهید که باهنر نیز در پاسخ به مصباحی مقدم گفت یکی از بندهایی که باید سقف درآمد در آن مشخص باشد، همین بند الحاقی ۵۸ است.