به گزارش پارس به نقل از فارس، ظهر امروز محمود احمدی نژاد در جمع مردم ارومیه و در میدان انقلاب، اظهار داشت: توفیقی شد که یک بار دیگر در سرزمین کار و تلاش، مهربانی و همبستگی، برادری و محبت و سرزمین مردان و زنان بزرگ یعنی آذربایجان غربی حضور دارم.

وی با بیان اینکه صدها سال استعمارگران به چپاول فرهنگ، ثروت و ذخایر سایر ملت ها روی آورده اند، خاطرنشان کرد: استعمارگران برای رسیدن به اهداف خود دست به یک حیله جدید زدند و آن ایجاد تفرقه قومی و مذهبی بین ملت ها است.

احمدی نژاد عدالت، آزادی و حق انتخاب را از حقوق انسان ها برشمرد و گفت: این حق باید با تفاهم باشد، مبادا در این میان از دشمنان، استعمارگران و قدرت های فاسد غافل شویم.

رئیس جمهور افزود: نبش قبر صحابه پیامبر خلاف شرع است و پشت همه این اختلافات طایفه ای و قومی مستکبران و صهیونیست ها قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه مبادا فریب دشمن را بخوریم، تصریح کرد: دشمنان دو هدف را دنبال می کنند، یکی تخریب وجهه اسلام و دیگری ایجاد جنگ، دعوا و اختلافات مذهبی است.

احمدی نژاد ابراز داشت: امروز روز همدلی تمام کشورهای منطقه است تا مراقب شیطنت های برخی باشند و فریب نخورند.

رئیس جمهور به موانع و بدخواهی هایی که دشمنان در مقابل ملت ایران ایجاد کردند، اشاره کرد و افزود: امروز زمان آن فرا رسیده که تمام موانع را با همدلی در هم بشکنیم و ایران را بسازیم.

وی به اعمال تحریم های سنگین علیه ملت ایران اشاره کرد و اذعان داشت: امروز همه ما موظفیم دست در دست هم با کنترل و مدیریت، توطئه دشمنان را بشکنیم.

احمدی نژاد ادامه داد: ملت ایران بر همه گرانی ها غلبه خواهد کرد و تا سه، چهار ماه آینده بساط نامهربانی از کشور برچیده می شود.

وی به پیگیری سه پروژه بزرگ در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: دو پروژه مختص دولت و یک پروژه به صورت مشترک با همراهی مردم انجام می شود.

رئیس جمهور ادامه داد: طی این پروژه ها ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل می شود و پروژه مشترک بین دولت و مردم، کنترل مصرف آب است.

شایان ذکر است در پایان این سخنرانی رئیس جمهور برای نزول باران رحمت در آذربایجان غربی به همراه مردم ارومیه دعا کرد.

احتمال افزایش قیمت بنزین تا ۲ هزار تومان

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود، گفت: قیمت بنزین نهایتا تا ۲ هزار تومان افزایش می یابد و افزایش ۷ هزار تومانی قیمت بنزین صحت ندارد.

احمدی نژاد با اشاره به مشکلاتی که پیش روی هدفمندسازی یارانه ها وجود داشت، اظهار داشت: در هدفمندسازی یارانه ها برخی بداخلاقی ها را شاهد بودیم و عده ای بسیج شده بودند در برابر هدفمندسازی یارانه ها مقاومت کنند.

احمدی نژاد افزود: با وجود شایعاتی که وجود داشت در این مدت فقط ۵تا ۶ درصد تورم داشتیم در حالی که عده ای میزان تورم را از روی غرض ۵۰ درصد اعلام کردند.

وی تصریح کرد: تا ریشه کنی کامل فقر و رسیدن به قله، کارها را ادامه می دهیم.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: تا زمانی که به عنوان خادم مردم در حال خدمت رسانی هستم هدفمندسازی یارانه ها را پیش خواهم برد.