تهرانی‌ها این روزها به کمپینی‌ می‌پیوندند که یک حرف حساب در آن است: «ما در واگن‌های ناکافی مترو نفس‌مان بند می‌آید. درست است که مترو زیرزمین است اما ۳ میلیون مسافر را در روز جابه‌جا می‌کند. قطعاً مسئولان دولتی پای‌شان به مترو باز نمی‌شود و بیشتر جابه‌جایی‌های‌شان روی هواست اما مردم تهران با مترو زندگی می‌کنند و هزار واگن از دولت طلبکارند؛ هزار واگنی که دولت تعهد تأمین آن را داده ولی آن را عملی نکرده است. حالا اگر قرار است دولت هواپیما بخرد، بخرد اما هزار واگن مترو را هم بخرد تا نشان دهد که واقعاً برای مردم کار می‌کند.» 

قائم مقام شهردار تهران در همین باره با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم مدیریت شهری شهردار تهران، اولویت اول پروژه‌های شهری، حمایت از مجموعه فعالیت‌هایی است که در زنجیره پروژه مترو قابل تعریف است، می‌گوید: برای تحقق این تدبیر از هیچ حمایتی به منظور پیشرفت روند کار خطوط ۶ و ۷ مترو، فروگذار نمی‌کنیم. عیسی شریفی با تأکید بر اینکه خط ۶ مترو به همراه بخش جنوبی آن که به شهر ری متصل می‌‌شود، باید افتتاح شود و این اتصال، شیرینی افتتاح این خط را بیشتر می‌‌‌کند، تأکید می‌کند که خط ۶ پس از بهره‌برداری کامل، این ظرفیت را دارد که روزانه یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را جا به جا کند و به همین دلیل است که در کل پروژه‌های شهری، اولویت با مترو است. 

هابیل درویش، مدیرعامل شرکت متروی تهران نیز درباره تقابل موضوع مترو و خرید هواپیماها می‌گوید: نگفتم ایرباس نخرید، گفتم اهمیت مترو از ایرباس کمتر نیست و اگر هواپیمای ایرباس می‌خرید، قطار مترو هم بخرید و به نظر نمی‌رسد حتی گفتن چنین واقعیت‌هایی در شرایطی که تعهد دولت مبنی بر تأمین یک هزار دستگاه واگن مترو هنوز عملی نشده، اِشکالی داشته باشد. همچنین بنا به گفته دکتر احمد بافنده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران، متروی تهران در حال حاضر با امکانات موجود در حال جابه‌جایی ۳میلیون مسافر است که در صورت اضافه شدن رم‌های قطار در خطوط مختلف امکان جابه‌جایی مسافران نیز افزایش خواهد یافت.