پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- حامد رحیم پور- رژیم صهیونیستی که در سال های اخیر همواره در تلاش بوده است تا مقاومت مردم فلسطین در نوار غزه را در هم بشکند ،این روزها از ناحیه کرانه باختری نیز هدف هجوم گردان های مقاومت قرار گرفته است. 

متاسفانه در چهارسال گذشته گسترش جنگ داخلی سوریه، درگیری دولت عراق با تروریسم، ناتوانی احزاب لبنانی در تشکیل دولت، هرج و مرج در لیبی، و ظهور داعش همگی تحولات منطقه ای بودند که طی همه آن ها سیاست اسرائیل سکوت و تماشای توام با رضایت بود ومقامات این رژیم آسوده خاطر به طراحی های منطقه ای دلخواه خود دست می زدند.

از سویی تل‌آویو مجروحین جبهه النصره را مداوا می‌کندو از طرفی دیگر هواپیمای بوئینگ 747 حامل اسلحه ، موشک و سایر تجهیزات را برای کمک به ائتلاف عربی به رهبری ریاض درجنگ علیه یمن به منطقه عسیر عربستان می فرستد.

بر همین اساس بوده است که یکی از طراحان راهبردی رژیم صهیونیستی برای تضمین بقای این رژیم تاکید می‌کند رژیم صهیونیستی باید محیط ژئوپلتیکی خود را از طریق بالکانیزه کردن کشورهای عربی به کشورهای کوچک تر و ضعیف بازترسیم کند . 

نتیجه این جبهه بندی منطقه‌ای این بودکه اساسا رژیم صهیونیستی و مسئله فلسطین یک عنوان و یک موضوع دست چندم معرفی شود.اما تحولات اخیر در کرانه باختری این فرصت دوباره را به فلسطین داده است که به محور اتحادها تبدیل شود.