به گزارش پارس به نقل از فارس سفارتخانه‌های آمریکا و استرالیا در مالزی نسبت به وقوع حمله خرابکارانه بالقوه در «آلور»، یک خیابان پرتردد کوالالامپور ، پایتخت مالزی هشدار دادند.

 سفارت آمریکا پنجشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ایی امنیتی مدعی شد بر اساس اطلاعات معتبری که در اختیار دارد احتمال حمله خرابکارانه در خیابان آلور می‌رود و بر این اساس به شهروندانش تاکید کرد از عزیمت و خرید به این خیابان پر تردد واقع در مرکز شهر و اطراف آن خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، سفارتخانه استرالیا نیز چنین هشدار مشابه‌ای را خطاب به شهروندانش صادر کرده است. این در حالی است که پلیس مالزی از صدور بیانیه در روز جمعه در این باره خبر داده بود.

مالزی نیز اعلام کرده است بیش از 100 هوادار داعش را در 2 سال گذشته دستگیر کرده که برخی متهم به طرح نقشه برای حمله علیه منافع این کشور بودند که در بین آن‌ها برخی نیروهای امنیتی و کارمندان دولتی نیز مشاهده  شده‌اند.

پلیس مالزی دلیل دستگیری این افراد را تلاش در حمایت‌های مالی از خرابکاران، جذب نیرو از بین اهالی مالزی و مجهز کردن گروه‌های خرابکار به اسلحه برای هدف قرار دادن کوالالامپور بیان کرده است.

تا این لحظه گزارش مبنی بر وقوع حمله‌ای خرابکارانه در پایتخت مالزی مخابره نشده است.