به گزارش پارس به نقل از ایرنادر این گزارش آمده است: سو مدیریت، حمایت از تروریسم و به راه انداختن جنگ علیه مردم سوریه و یمن عامل کشته و مجروح شدن صدها زایر مکه بوده است. 

امسال حاجیان در مکه شاهد دو فاجعه بزرگ بودند که نشان از بی کفایتی دولت عربستان در اداره مناسک حج است. 

عربستان اکنون گرفتار جنگ با کشورهای مسلمان مانند سوریه و یمن است و به همین علت نتوانسته است آنگونه که شایسته است در برگزاری مناسک حج امنیت لازم را برقرار کند. 

در واقع باید گفت که فاجعه منا و فاجعه سقوط جرثقیل در نزدیکی خانه خدا، اعتماد مسلمانان به دولت عربستان را از بین برده است. 

روزنامه آفریک-آسیا نوشت: این در حالیست که اگر به نبردها و خشونت های جاری در جهان اسلام نگاه کنیم، به راحتی جای پای آل سعود را مشاهده خواهیم کرد. 

حکومت عربستان هزاران تروریست افراطی را در منطقه تجهیز کرده و موجب ناآرامی در کشورهای اسلامی شده است. 

مجله آفریک-آسیا نوشت: اقدام های خاندان حاکم بر عربستان به وجهه اسلام نیز آسیب وارد کرده و سبب شده تا اسلام گرفتار افراط گرایی شود. آل سعود با کینه توزی با اسراییل همدست شده و علیه ایران اقدام می کند. این خاندان به بهانه جلوگیری از گسترش شیعه، مناطق مسکونی در یمن را بمباران می کند و تاکنون موجب مرگ هزاران غیر نظامی شده است. 

اقدامات دولت عربستان در حالی است که کشورهای عربی نیز چشم های خود را بر روی این اقدامات بسته و حاضر نیستند حقایق را درک کنند.