به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیمارحیم پور ازغدی در پایان بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران با اشاره به آیاتی از سوره حجرات افزود: در این سوره به موضوع انقلابی ماندن اشاره شده است. 

وی گفت: عده ای ارزشی بودن را افراطی‌گری می دانستند و حتی قبل از انقلاب نیز از این تعابیر استفاده می کردند اما امام می فرمود صدام باید از بین برود، اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود ، سلمان رشدی باید اعدام شود، اما چنین موضع گیری‌هایی را بیگانگان افراطی‌گری می‌نامیدند. 

رحیم پور ازغدی افزود: کسانی که مذاکرات را تمکین در برابر مطالبات ناحق می دانند تعریف غلطی از مذاکره دارند. 

وی اضافه کرد: پاسداری از انقلاب اسلامی لزوماً به معنای دفاع نیست بلکه باید به پایگاه‌های استکبار حمله کرد و امام همواره خواستار تشکیل هسته های حزب الله در جهان بودند. 

رحیم پور ازغدی در پاسخ به این سؤال که چرا انقلابی ماندن سخت‌تر از انقلابی شدن است گفت: انقلابی ماندن همان انقلابی شدن به توان هر سال و هر دوره از این جهت سخت‌تر از انقلابی شدن است. 

وی با اشاره به ویژگی‌های سپاه پاسداران افزود: سپاه منبع کادرسازی و مردمی ترین و نخبه ترین نیروی جهان اسلام است. 

رحیم پور ازغدی گفت: دشمنان انقلاب در گذشته به دنبال سرنگونی نظام بودند و امروز درصدد القای این موضوع هستند که سر دادن شعارهای انقلابی امنیت ما را از بین خواهد برد در حالی که نظام ما با سه و نیم دهه مقاومت در موقعیت برتر قرار دارد و در آستانه پیروزی هستیم. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: دشمنان فکر می کنند با فشار به جمهوری اسلامی، نظام وارد معامله خواهد شد. 

رحیم پور ازغدی گفت: آنها همواره از سال 58 تا 88 و از 88 تا امروز به دنبال آن بودند که آرمان‌ها و راه انقلاب اسلامی را عامل ناکامی اقتصادی معرفی و با معرفی بدنه اجتماعی جدید آن را به اهرم سیاسی تبدیل کنند و تغییرات به وجود بیاورند.

وی افزود: دشمنان در انتخابات نیز به دنبال این هستند تا با وارد کردن فشار در عرصه سیاسی، سازش و تسلیم را تئوریزه کنند.

رحیم پور ازغدی گفت: نباید هیچ گاه فکر کنیم که می توان بهانه را از دشمن گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امیدواریم مذاکرات به نفع ملت به نتیجه برسد افزود: اما به هر شکل از برقراری جنبش ایجاد قرارگاه در عرصه اقتصاد، تولید و مصرف بی نیاز نیستیم.

رحیم پور ازغدی گفت: دشمنان سعی دارند با تغییر در مفاهیم و آرمان های انقلاب، استقلال را انزوا، آزادی را اباهه گری معرفی کنند، اصالت را تعصب، عقلانیت را به توجیهی برای نفسانیت تبدیل کنند و علم گرایی را به سوی ترجمه زدگی بکشانند.

وی افزود: آنها سعی دارند رقابت های انتخاباتی را به عوام فریبی تبدیل کنند.

رحیم پور ازغدی گفت: باید میان عقلانیت و سازشکاری تفکیک قائل شویم.

وی افزود: در شرایط حاضر ما به توضیح المسائل اجتهادی سبک زندگی نیاز داریم زیرا مسائل اجتماعی مانند احکام اسلامی نیست که در بسیاری موارد باهم فرق چندانی ندارند.