به گزارش پارس به نقل از ایرنا دولت جاناتای تایلند امروز اعلام کرد که تا زمانی که دمکراسی بطور کامل در این کشور استقرار نیابد، دولت قادر نیست این انتخابات را حداقل تا قبل از ژوئن 2017 برگزار کند.

دولت نظامی تایلند که از سال گذشته و پس از کودتا قدرت را در این کشور در دست گرفت، از احتمال به تعویق افتادن دوباره انتخابات تا سال 2017 خبر داد.

این گزارش حاکی است که مجمع قانونگذاری ملی تایلند به ریاست ژنرال 'پرایوت چان اوچا' نخست وزیر بار دیگر در تلاش برای به تعویق انداختن یک انتخابات آزاد در این کشور است.

براساس این گزارش، از آنجایی که دولت نظامی تایلند از ماه مه سال گذشته تاکنون به طور مکرر به بهانه نیاز کشور به ثبات بیشتر پیش از برگزاری انتخابات سراسری، انتخابات را به تعویق انداخته، تعویق دوباره انتخابات تعجب برانگیز نیست.

'پیراساک پورچیت' معاون مجمع قانون گذاری ملی تایلند که پیش از این از برگزاری انتخابات در سال 2016 خبر داده بود، اکنون اعلام کرده است برگزاری انتخابات تا قبل از ژوئن 2017 امکان پذیر نیست.

به گفته این مقام تایلندی، برگزاری رفراندوم برای قانون اساسی جدید، انتشار قوانین و ارسال نسخه چاپی آن به سراسر تایلند یک اقدام وقت گیر است.

وی مدعی شد تعویق انتخابات تلاش برای تمدید زمان به منظور در قدرت ماندن 'چان اوچا' نخست وزیر و دائمی کردن وی در این پست نیست.

به گزارش ایرنا، دولت تایلند همچنان در تلاش است با پیگردهای قانونی علیه خانواده 'شیناواترا' و نزدیکان آنها، مانع از حضور اعضای حزب 'فئو تای' در عرصه سیاسی تایلند شود.

'یینگلوک شیناواترا' نخست وزیر تایلند از حزب 'فئو تای' اول خرداد سال گذشته و پس از یک دوره آشوب در تایلند با کودتای نظامیان از قدرت برکنار شد.

با توجه به تعویق های مکرر در برگزاری انتخابات تایلند، برخی تحلیلگران از جمله 'مورای هیبرت' و 'ارنی بوئر' از مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی پیشنهاد کرده اند آمریکا باید برخی از دفاتر منطقه ای خود از جمله دفاتر تحقیقات فدرال و سازمان توسعه بین المللی را از تایلند به کشورهای مجاور انتقال دهد.

به اعتقاد این دو کارشناس مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی تایلند، آمریکا باید وابستگی کمتری به شرایط ناپایدار تایلند داشته باشد، اما چرا این کشور همچنان منتظر است؟ قطعیتی وجود ندارد که انتخابات در سال 2017 برگزار می شود.

'پرایوت چان اوچا' 62 ساله اول خرداد سال گذشته در کودتایی 'یینگلوک شیناواترا' نخست وزیر قانونی این کشور را از قدرت برکنار کرد و پس از مدتی با انتصاب نظامیان در پست های مختلف توانست کرسی نخست وزیری را به صورت موقت تا زمان برگزاری انتخاباتی که تا پیش از سال 2017 نیز برگزار نمی شود، از آن خود کند.