به گزارش پارس به نقل از اداره اطلاع‌رسانی حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی در جمع کارکنان انتظامی فارس در نمازخانه ستاد فرماندهی این استان بابیان اینکه محبوبیت فعلی نیروی انتظامی بین مردم سرمایه است، اظهار داشت: نیروی انتظامی در تراز جمهوری اسلامی ایران قرارگرفته و این مایه افتخار و مباهات است.

وی ادامه داد: امنیت پایدار زیرساخت توسعه در ابعاد مختلف دینی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است که شما خدمتگزاران مردم در نیروی انتظامی تأمین‌کننده این امنیت هستید.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروز نیروی انتظامی، نیرویی خوش‌نام و خدمتگزار است، گفت: فرماندهان و مأموران نیروی انتظامی روحیه جهادی دارند و انتظار نیز همین است.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخچه نیروی انتظامی افزود: در تاریخ اسلام نیرویی با عنوان دایره حسبه در حکومت اسلامی امیرالمومنین علی (ع) بوده است که این واحد از باتقواترین و پاک‌ترین‌ نیروها در جامعه اسلامی آن زمان تشکیل ‌شده بود که به‌عنوان ضابطان حکومت، عمل می‌کرده‌اند و این حرکت آغاز نهادی در حکومت علی (ع) بوده که به‌تدریج حفظ ‌شده است.

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این جلسه با خوش‌آمدگویی و تشریح عملکرد و اقدامات انجام‌شده خاطرنشان کرد: مأموران نیروی انتظامی سربازان باوفای ولایت هستند که خدمت به مردم و حفظ امنیت در جامعه را برعهده ‌گرفته‌اند و در این راه از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نمی‌کنند./فارس