به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی عصر امروز (شنبه) در نشست رسانه و تحزب که به همت سازمان جوانان حزب اسلامی کار در محل این حزب برگزار شد اظهار داشت: همانگونه که ما توانستیم در عرصه بین‌المللی گفت‌وگو کنیم و به نتایجی دست یابیم امروز نیز باید در عرصه داخلی به گفت‌وگو با هم بپردازیم.

وی افزود: هدف هر دو جناح مشخص است اما راه‌های رسیدن در نگاه‌ افراد متفاوت است بنابراین اگر بتوانیم در عرصه داخلی با هم به گفت‌وگو بپردازیم، شاید شاهد رد صلاحیت گسترده در حوزه انتخابات نباشیم و بتوان در جهت همگرایی حرکت کرد.

حق‌شناس خاطر نشان کرد: ما امروز در بسیاری از شاخص‌ها با مشکل روبرو هستیم و حوزه تحزب نیز از این قاعده مستثنی نیست.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ضمن پرفشار دانستن حرفه خبرنگاری گفت: بی‌دلیل نیست که ما امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که حرفه خبرنگاری از مشاغل سخت است البته بعد از سال 92 فضا برای اطلاع‌رسانی و انعکاس اخبار بهتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید از تعطیلی هفته‌نامه 9 دی خوشحال باشد گفت: مطبوعاتی‌ها نباید از بیکار شدن همکاران خود خرسند شوند و این را باید رسانه‌ها با هر گرایش سیاسی در کار حرفه‌ای خود لحاظ کنند.

حق‌شناس با بیان اینکه نظام حزبی در بدترین شرایط به سر می‌برد، گفت: فعالیت احزاب اصلا مطلوب نیست و ما اگر بخواهیم یک آسیب‌شناسی صورت دهیم باید به سمت قانون نظام جامع فعالیت سیاسی در کشور حرکت کنیم.

وی افزود:‌امروز احزاب در ایران اثرگذاری مشخصی ندارند و نظام حزبی ما به شدت عقب‌‌افتاده است و از استانداردهای بین‌المللی فاصله بسیاری دارد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی از ازدیاد احزاب در ایران انتقاد و تصریح کرد: در هیچ کشوری 250 حزب با پروانه وجود ندارد و این یک ضعف بزرگ برای ما است.

حق‌شناس با بیان اینکه امروز رؤسای جمهور ما بلافاصله پس از پیروزی اعلام می‌کنند که به هیچ حزب و جناحی تعلق ندارند و مدیون آنها نیستند،‌گفت: کجای این اظهارات باید دارای افتخار باشد؟ اگر همین شما رؤسای جمهور به وعده‌های خود عمل نکردید آنگاه باید مردم برای پیگیری مطالبات خود درب خانه کدام حزب را بکوبند؟

وی بر لزوم تعریف جرم سیاسی تأکید کرد و اظهار داشت: مگر می‌شود که فعالیت سیاسی و حزبی تعریف شود اما در ذیل آن جرم سیاسی تعریف نشده باشد و این در حالی است که در قانون اساسی نیز واژه جرم سیاسی ذکر شده است.

حق‌شناس معتقد است که قضایای سال 88 به خاطر عدم تعریف جرم سیاسی صورت گرفت و به گفت: «می‌گویند نخست‌وزیر جنگ و رئیس مجلس ششم مرتکب جرم شده‌اند. قبول. اما طبق کدام تعریف؟»