به گزارش پارس، فارس به نقل از داون نوشت: «راگهوان» سفیر هند در پاکستان در پی سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین هندی در مناطق مرزی با پاکستان و درگیری مرزی بین دو کشور از سوی مقامات اسلام آباد احضار شد.

وزارت امور خارجه پاکستان سفیر هند در اسلام آباد را احضار کرد و متن اعتراضات در مورد نقص حریم هوایی این کشور با یک فروند هواپیمای جاسوسی هند را به وی تقدیم کرد.

اعزاز احمد چودهری معاون وزارت امور خارجه پاکستان در ملاقات با راگهوان سفیر هند اظهار داشت: اسلام‌آباد مدارکی دارد که اثبات می‌کند پهپاد  هند در حال تصویر برداری از نقاط حساس پاکستان و جاسوسی در این کشور بوده است.

مقامات پاکستان در ادامه اعتراض خود به سفیر هند اعلام کردند ادامه درگیری مرزی و جاسوسی در پاکستان می‌تواند روابط دو کشور را به چالش بکشد.

گفتنی است روز گذشته پاکستان یک فروند هواپیمای بدون سرنشین هندی که در منطقه جامو و کشمیر در حال جاسوسی بوده را سرنگون کرده است.

ارتش پاکستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، این پهپاد در حال عکس برداری از مناطق مرزی بوده که از سوی ارتش این کشور سرنگون شده است

با این حال ارتش هند این خبر را تکذیب می‌کند.

همچنین بر اثر تیراندازی 12 ساعت گذشته بین نیروهای مرزی هند و پاکستان تعدادی از نیروها و مرزنشینان هر 2 کشور کشته و زخمی شدند.