به گزارش پارس ، معاون زنگنه و مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي درباره تاثیر تحریم‌ها به روزنامه تعادل گفته است: به قطعيت بايد بدانيم كه اگر تحريم‌ها رفع نشود پتروشيمي ايران دورنماي مشعشع و اميدواركننده‌اي نخواهد داشت و اصلا نبايد به خود اجازه فكر كردن به اين مساله را بدهيم كه مذاكرات به نتيجه نرسد.

ما بايد از تجربه كشورهاي ديگر درس بگيريم. آفريقاي جنوبي در زمان آپارتايد تحت تحريم‌هاي بين‌المللي بود و ايستادگي زيادي در برابر اين تحريم‌ها نشان داد اما در نهايت نظام آپارتايد سقوط كرد. نمي‌توانيم تا ابد دور خود را خط بكشيم و خود را منزوي كنيم. خوشبختانه گروه مذاكره‌كننده ايران تاكنون نيز بسيار خوب از منافع كشور دفاع كرده‌اند و بايد از اين پس نيز كاملا از آنها حمايت كنيم...

اكنون صنعت پتروشيمي به صورت لنگان لنگان و آهسته در حال توسعه است، به عنوان مثال درحال حاضر هشت ميليارد دلار سرمايه‌گذاري از طريق صندوق توسعه ملي و مشاركت چيني‌ها براي چهار سال آينده فراهم كرده‌ايم اما اين رقم اندك است و همانطور كه اشاره شد ما به سالانه ۷ميليارد دلار سرمايه‌گذاري نياز داريم كه در صورت عدم رفع تحريم‌ها، آينده‌يي چندان روشن براي اين صنعت ترسيم نخواهد شد.