به گزارش پارس به نقل از روزنامه ایندپندنت، دولت انگلیس اعلام کرد اقدام های اسرائیل در جابجا کردن اجباری اقلیت های قومی بدواین Bedouins با هدف ساخت شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن به شدت نگران کننده است.

در این گزارش آمده است: بر اساس طرح اسرائیل، خانه های عرب های بدواین تخریب و به منظور ساخت شهرک برای یهودی ها آماده سازی می شود.

توبیاس الوود Tobias Ellwood ، وزیر خاورمیانه دولت انگلیس، گفت: جابجایی اجباری، اثری مخرب بر جوامع بدواین در جنوب اراضی اشغالی داشته است.

وی افزود: «دولت عمیقا از طرح های اسرائیل برای تخریب روستاهای عرب نشین نگران است. در دیداری که اکتبر 2014 از روستای عرب نشین خان الاحمر داشتم از نزدیک در جریان اثر مخرب این جابجایی اجباری بر جوامع عرب های اسرائیلی قرار گرفتم.»

الوود گفت، دیپلمات های انگلیسی در تل آویو با دقت و وسواس ویژه ای در حال بررسی این وضعیت هستند و موضوع را با شاهدان حقوقی مستقل در محل مطرح کرده اند.

این گزارش افزود: مقام های انگلیس در سفارت این کشور در تل آویو، در ماه مه گذشته، نسبت به انتقال عرب های اسرائیلی به منطقه توسعه نیافته و فقیر مشهور به «منطقه C» در کرانه باختری به شدت ابراز نگرانی کردند.

بر اساس پیمان اسلو، اسرائیل قرار بوده حاکمیت «منطقه C» را به تدریج به فلسطینی ها منتقل کند. اما نه تنها این کار را نکرده بلکه اجازه نمی دهد فلسطینی ها برای توسعه آن اقدام کنند.

سازمان های بین المللی حقوق بشر اخراج اجباری و تخریب منازل مسکونی عرب های اسرائیلی و فلسطینی ها را در اراضی اشغالی محکوم می کنند.

سارا لیح ویتسون، مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای گفت : «روزی که دادگاه عالی اسرائیل پوششی حقوقی برای اخراج اجباری شهروندان عرب فراهم می آورد روزی بسیار غم انگیز است.»

در این بیانیه آمده است: «سیاست های منطقه سازی که از سوی اسرائیل و در قالب اشغالگری غیر قانونی تحمیل می شود، رسما به معنی انتقال اجباری است.»

دیده بان حقوق بشر می گوید: تقریبا هشتاد هزار عرب بادیه نشین در روستاهای منطقه نقب سکونت دارند. سیاست تخریب رژیم صهیونیستی، همه این روستاها را تهدید می کند.