پايگاه خبري تحليلي «پارس»- پيش از حمله عربستان سعودي به يمن، رژيم صهيونيستي يك مدل كامل از چگونگي حمله و حواشي آن را ارايه كرده بود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، بامداد پنج‌شنبه(6 فروردين- 26 مارس) سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «توفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت 24 به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است. پيش از حمله، كارشناسان نظامي و اطلاعاتي رژيم صهيونيستي مدلي جامع از چگونگي حمله و حواشي آن را از طريق سعود الفیصل وزیر امور خارجه سعودي منتقل كرده بودند.

IsraelSaudi (2)

خبرنگار «پارس در لوزان پارس» در گفتگو با يك ديپلمات غربي به بخش هايي از اين مدل دست يافت. برخي از جزئيات به دست آمده نشان مي دهد كه مدل ارايه شده رژیم صهیونیستی شبيه مدل حمله به غزه و جنوب لبنان در سال 2006 ميلادي است.

بر اساس اين مدل، ابتدا زيرساخت هاي يمن(زيرساخت هاي برق، مواد غذايي، آب و...) مورد بمباران قرار مي گيرد و در مرحله بعد حمله زميني انجام خواهد شد.

IsraelSaudi (3)

در مدل رژيم صهيونيستي، به ضعف مفرط ارتش سعودي اشاره شده است و مروري بر رويارويي ارتش سعودي با حوثي ها در سال 2009 شده كه در آن، شكست سنگيني را عربستان متحمل شد بر همين اساس پيشنهاد شده كه از ارتش هاي منطقه كه با عربستان سعودي نزديك هستند از جمله مصر، پاكستان و اردن بهره مند شود.

IsraelSaudi (10)

حمله ارتش هاي كشورهاي ديگر به يمن اگر از مناطق شمالی اين كشور مانند «الحجه» و «صعده» صورت گيرد، قطعا آنها را دچار مشكل مي كند چرا كه انصارالله و حوثي ها سالها در مناطق كوهستاني يمن مستقر بوده و ارتش هاي منطقه از اين قابليت برخوردار نيستند بر اين اساس اسرائيل پيشنهاد داده تا با رايزني با مسعود بارزاني از عوامل كرد تحت فرمان وي در اين زمينه استفاده شود.

IsraelSaudi (4)

پيش از حمله سعودي به يمن در پيشنهاد اسراييل حمله از طريق جنوب و مناطقي چون « الحدیده » «خلیج عدن» را مورد تاكيد قرار داده بودند ليكن در روزهاي اخير انصارالله با تسلط بر اوضاع منطقه، تلاش كرده كنترل شهر «عدن» و مناطق پيراموني را به دست بگيرد كه در صورتي كه اين موضوع كامل شود. ارتش هاي مورد حمايت مالي سعودي پيشروي اندكي در مرزهاي زميني در حد 3 تا 5 كيلومتر خواهند داشت.

شرکت جنگنده‌های صهیونیستی در تجاوز به یمن
یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد که در ائتلاف متجاوزانه سعودی علیه یمن، یک اسکادران از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز در کشتن مردم بی‌گناه یمن همکاری می‌کنند.

 روزنامه عبری زبان «یلی» فاش کرد که یک اسکادران از جنگنده‌های صهیونیستی از نوع کامنز مارکوس در چارچوب ائتلاف متجاوزانه علیه یمن به سرکردگی عربستان موسوم به عملیات «طوفان قاطع» شرکت دارند.

IsraelSaudi (6)

این روزنامه به نقل از «امیر ایشل» فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی گزارش داد که «امروز کشورهای عربی، برای خلاص شدن از یکی از دوستان خود، از ما کمک می گیرند».

پایگاه خبری «یمنی پرس» به نقل از این روزنامه نوشت: فرمانده اسکادران اول سعودی ابتدا با دخالت نیروهای صهیونیست در این عملیات مخالفت کرده بود؛ اما پس از مشاهده سرسختی جنگنده‌های اسرائیلی، از مواضع خود عقب نشینی کرد.

«محمد احمد» فرمانده اسکادران اول سعودی، گفت: «برای من دشوار است که بگویم من در سطح 30 هزار پایی از سطح زمین در حال خلبانی جنگنده اف 16 هستم و به چشم خود دیدم که چگونه جنگنده‌ای که ستاره داود بر بدنۀ آن حک شده است، با سرسختی با حوثی ها می جنگند».

IsraelSaudi (11)

آخرين تحولات در نهمین روز تجاوز عربستان سعودي
نهمین روز حملات عربستان سعودی در حالی آغاز شده است که جنگنده‌های سعودی به مهمترین جزیره در تنگه باب‌المندب حمله کردند.

*سازمان ملل: بیش از 500 نفر در یمن کشته و 1700 نفر زخمی شدند

*خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مسئول یمنی گزارش داد که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله در پی تجاوز هوایی ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن از کاخ ریاست جمهوری در عدن عقب نشینی کردند.

IsraelSaudi (7)

*شرکت جنگنده‌های صهیونیستی در تجاوز به یمن

* حزب اصلاح یمن که شاخه اخوان المسلمین در این کشور است با نیروهای سعودی در حملات به شهر عدن همکاری می‌کند

* جنگنده‌های عربستان سعودی اصلی‌ترین جزیره متعلق به کشور یمن در تنگه باب المندب را سه بار بمباران کردند

* فرودگاه صعده یمن و مواضع انصارالله در شرق عدن بمباران شد

* کشته شدن یک خانواده 8 نفره یمنی توسط نظامیان سعودی/44 نفر در درگیری‌های امروز عدن کشته شدند

* کاخ ریاست جمهوری یمن در عدن تحت کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی درآمد

IsraelSaudi (8)

* هواپیماهای روسیه و هند برای خروج اتباع خود از یمن در فرودگاه صنعاء فرود آمدند

* عربستان حصار فلزی در مرز با یمن را قطع کرد

* عضو انصارالله: کشتی‌های سعودی و مصری ده‌ها نظامی را وارد عدن کردند

* اولین نظامی عربستان در مرز با یمن کشته شد

IsraelSaudi (9)

* عملیات ارتش سعودی برای قطع حصار فلزی در مرز با یمن

* خبرهای ضد و نقیض درباره ورود ده‌ها نیروی نظامی ناشناس به عدن