پايگاه خبري تحليلي «پارس»- دکتر جواد اصغري راد- در هفته هاي اخير و با اوج گرفتن جنبش انقلابي يمن، کشورهاي غربي از جمله آمريکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، هلند و البته کشورهاي حوزه خليج فارس يعني عربستان و امارات متحده عربي اقدام به بستن سفارت خانه هاي خود در اين کشور کرده اند. 

در حالي که اعلاميه هاي رسمي اين کشورها، مسائل امنيتي را دليل تعطيلي سفارت خانه بيان مي کنند، برخي تحليل گران نيز بر اين عقيده اند که توطئه اي جمعي از سوي کشورهاي غربي و مرتجع منطقه در جريان است. 

با اين حال جريان انقلابي يمن بايستي نه تنها هراسي از اين تعطيلي ها نداشته باشد، بلکه آن را به فال نيک بگيرد. 

اينکه سرزمين هاي خاورميانه زماني جولانگاه ابرقدرت هاي شرق و غرب بوده است، بر کسي پوشيده نيست. امروز که حکام غربي اقدام به بستن سفارت خانه هاي خود کرده اند نشان از ضعف قدرت و بيم آنها از روند وقايع دارد. 

سفارت خانه هاي غربي در کشوري همانند يمن، به طور معمول امري جز جاسوسي و خرابکاري را دنبال نمي کنند. اينکه کشورهاي مداخله گر دستشان هر چند به اين نحو از امور يمن کوتاه شود و يا دخالت‌هاي مستقيمشان اندکي به وقفه بيفتد نويد استقلال يمن را مي دهد. 

بنابراين در اين برهه از زمان، انتظاري جز اين نمي توان داشت که بخت استقلال يمن با بستن سفارت خانه‌هاي غربي و مرتجع عربي بيش از پيش باز شود.