به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، با توجه به سخنان هفته گذشته سید حسن نصرالله رهبر حزب الله درباره این که قابلیت‌های نظامی این گروه در حال افزایش است و این که این گروه حق دارد به هر گونه حملات اسرائیل پاسخ دهد، مقابله به مثل، اجتناب ناپذیر قلمداد می‌شود.

"جهاد مغنیه”، ۲۵ ساله، "محمد عیسی”، ۴۲ ساله، فرمانده میدانی حزب الله که نام مستعار وی ابوعیسی بود، و چهار مبارز دیگر این گروه در این حمله کشته شدند. یک منبع امنیتی لبنان در گفتگو با دیلی استار اعلام کرد یک خودروی حزب الله در این حمله به طور کامل تخریب شد و یک خودروی دیگر نیز آسیب دید. حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد: آنهایی را که در راه خدا کشته شده اند، مرده نپندارید بلکه آنها زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می گیرند.

در ادامه این بیانیه آمده است: با همه اعتقاد و افتخار، مقاومت اسلامی در لبنان اسامی شهدای بزرگوار خود را به مردم وفادار اعلام می کند. به علاوه مغنیه و عیسی، عباس ابراهیم حجازی، ۳۵ ساله، محمد علی حسن ابو الحسن، ۲۹ ساله، غازی علی ضاوی، ۲۶ ساله، و علی حسن ابراهیم، ۲۱ ساله نیز از اعضای کشته شده حزب الله هستند.

حزب الله پیشتر در بیانیه ای با تایید این حمله، اعلام کرده بود: شماری از نیروهای مجاهد در یک ماموریت سرکشی(در قنیطره سوریه) به شهادت رسیدند. عماد مغنیه، فرمانده نظامی ارشد حزب الله در فهرست افراد تحت تعقیب آمریکا قرار داشت و سال ۲۰۰۸ بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در دمشق به شهادت رسید، در روضه الشهیدین به خاک سپرده شده است. مغنیه مغز متفکر تاکتیک های رزمی حزب الله بود.

ارتش اسرائیل از اظهار نظر درباره این حمله خودداری کرده است. المنار در مقدمه اخبار عصرگاهی خود، حمله اسرائیل را یک کار مخاطره آمیز احمقانه توصیف کرد که منعکس کننده جنون اسرائیل با توجه به افزایش توانمندیهای حزب الله است و این می تواند به یک ماجراجویی پرهزینه (منجر شود) که کل منطقه منطقهرا به خطر می اندازد.

نصرالله هفته گذشته در گفتگو با المیادین اعلام کرد: حملات مکرر به مکان های مختلف در سوریه، یک تجاوز بزرگ است، ما تصور می کنیم که این اقدامات خصمانه، محور مقاومت را هدف قرار می دهد. وی افزود: (اقدام تلافی جویانه) یک موضوع مطرح است ... این اتفاق می تواند هر زمانی بیافتد.

جنبش حماس، تهاجم اسرائیل را محکوم کرد و خواستار مقابله به مثل قاطعانه شد.