عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ايستادگي و مقاومت ملت ايران در مقابل ظلم و استكبار جهاني ريشه در نهضت مستمر عاشورا دارد و بر همين مبناست كه دشمنان همواره درصد انحراف در اين فرهنگ بوده و هستند

عباس كعبي عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» اظهار داشت: بي ترديد نمي توان از نهضت عاشورا، برداشتي ليبراليستي و سكولاري داشت. بدترين نوع تحريف نيز همين برداشت سكولارييستي از عاشوراست و مگر مي توان بين دنيا پرستي و خدا پرستي آشتيو تعامل برقرار كرد.

وي افزود: برخي از تفسيرهايي كه اين روزها از سوي برخي مقامات نشات مي گيرد از اين زاويه برداشت مي شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ريشه هاي انقلاب اسلامي گفت: راهبرد پایه ای نظام که برگرفته از مکتب عاشورا است، مبارزه با استکبار جهانی و آمریکا شیطان بزرگ ، بر پایه شعار «هیهات من الذله» و «لبیک یا حسین(ع)» است.

وي افزود: پیام عاشورا تلفیق دینداری و سیاستمداری و تحکیم پایه های اخلاق در عرصه سیاسی است

كعبي اضافه كرد: احیای اسلام، اقامه نظام ولایت، ایستادگی در برابر جرم و جنایت تاریخ سیاه بنی امیه، امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح اوضاع جامعه اسلامی، اهداف نهضت عاشورا بودند. امام حسین(ع) احیاگر جاوید اسلام ناب محمدی بر پایه معارف اهل بیت و مبنای امامت الهی با دستمایه جهاد و شهادت طلبی بود و احیای باورها و ارزش‌های اسلامی همیشه امر زنده‌‌ای است و در عرصه‌های گوناگون قابل اجراست. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جنبه هاي اخلاقی عاشورا گفت: مظهر دیگر پیام عاشورا احیای اخلاق حسینی در مقابل فرهنگ جاهلی است، ما می‌توانیم برای زنده کردن فرهنگ اسلامی یک نهضت اخلاقی بر پایه نهضت عاشورا راه بیندازیم.