به گزارش پارس به نقل از تسنیم ،  در شرایطی که سیل تکنولوژی با سرعت هرچه بیشتر در فضای حقیقی و مجازی پیش می‌رود و اخیرا هم ورود نسل‌های ارتباطی جدید همچون 3G و 4G در کشور همراه با نگرانی‌هایی از سوی نخبگان و مراجع تقلید روبرو بوده است، موجب شد تا آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس بخشی از خطبه‌های نماز جمعه را به این موضوع اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه، تریبون دولت‌ستیز نبوده بلکه تریبون دولت‌یاور است، اظهار کرد: اگر دولت را یاری نکنیم، انگار نظام را یاری نکرده‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در حرم مطهر رضوی، با اشاره به اینکه رئیس جمهور در ابتدای تشکیل دولت خود، دولت تدبیر و امید را دولتی فرهنگی عنوان کرده بود، اذعان کرد: شخص آقای روحانی در ابتدای تشکیل دولتش گفت که دولتش فرهنگی بوده و در رأس همه اینها مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کرده، اما متأسفانه می‌بینیم برخی در عرصه فرهنگی کوتاهی می‌کنند.

امام جمعه مشهد مقدس یادآور شد:‌ همچنین باید گفت ما با تکنولوژی ارتباطات مخالف نیستیم، اما آنچه مسلم است شخص جناب روحانی نیز از فقهای بزرگ بوده و باید گفت به دنبال توسعه تکنولوژی و ارتباطات هستیم.

وی افزود: اما نباید آن را زمانی توسعه داد که زیرساخت‌‌های آن آماده نبوده و کسی به زیرساخت‌های آن توجه نمی‌کند و در حقیقت این توسعه ارتباطات فقط ابزار توسعه فحشا می‌شود تا آنجا که مرجع بزرگی نظیر آیت‌الله مکارم شیرازی نیز از این وضعیت گلایه می‌کند.