به گزارش پارس به نقل از فارس ؛ حجت‌‌الاسلام ابومحمد مرتضوی مسئول دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور، در هشتمین همایش دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور که با شعار امید، نشاط و معنویت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه برای رزمندگان و مردم غزه آرزوی توفیق و سربلندی کرد و افزود: عالم، علم و دانش در طول تاریخ برای بشر ارزشمند بوده است. یکی از پایه‌گذاران لیبرال دموکراسی و نظریه‌پردازان در حدود 8 سال پیش در یکی از کتاب‌های خود نوشته بود که برخی از مواقع دانشمند یا عالمی تنها زندگی می‌کند، تنها مطالعه می‌کند و تنها می‌میرد اما از خود نظراتی را به یادگار می‌گذارد و در مقطعی از تاریخ افرادی نظرات و تفکرات وی را برجسته می‌کنند و جریان فکری راه می‌اندازند و این به یک مکتب و ایدئولوژی تبدیل می‌شود که از جمله این موارد را در حال حاضر مشاهده می‌کنیم و در جهان اسلام می‌بینیم که از یک تفکر همه رنج می‌برند و مسلمانان باید تاوان یک تفکر اشتباه را پس بدهند.

وی ادامه داد: مکتب ما علم را به دو قسمت نافع و غیر نافع تقسیم می‌کند که امیرالمومنین علی (ع) به خاطر اینکه اخلاق را چاشنی علم کند برای عالم و دانشمند جایگاه ویژه‌ای را در نظر می‌گیرند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: علم را نباید معامله کرد و اگر علم معامله شود نتیجه چیزی می‌شود که ما امروز در غزه می‌بینیم و این موضوع نشانه استفاده نادرست از علم است.

مسئول دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان و اساتید خارج از کشور، تصریح کرد: این همایش برای هشتمین بار برگزار می‌شود و استقبال خوبی نیز از این برنامه شده است و در فراخوان اولیه 430 نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد اولویت برای صاحبان رتبه‌ها و مقالات برتر و صاحبان اختراع بوده است.

وی در خاتمه اضافه کرد: این همایش برای مدت 6 روز در تهران و مشهد برگزار می‌شود.