به گزارش پارس، به نقل از فارس، رادیو ۴ انگلیس روز سه شنبه از افزایش آمار موالید نامشروع در این کشور به رقم بی سابقه ۴۸درصد خبر داد.

بنا بر گزارشی که به تازگی تحت عنوان « نقشه خانواده جهان ۲۰۱۴» منتشر شده، نزدیک به نیمی از نوزادان متولد شده در انگلیس در سال ۲۰۱۲، حاصل روابط نامشروع و « خارج از تأهل» بوده اند.

در بخشی از این گزارش که به وضعیت کلی جهان در زمینه تولدهای نامشروع پرداخته، آمده است: « در بسیاری از جوامع، کودکانی که والدینشان ازدواج نکرده اند، بیشتر در معرض بی ثباتی در وضعیت خانوادگی بوده و احتمال دستیابی آن ها به موفقیت در بسیاری از حوزه ها از رفتارهای اجتماعی گرفته تا عملکرد تحصیلی، کمتر است. »

« لورا لیپمن» کارشناس رادیو ۴ انگلیس هم می گوید فرزندان حاصل از روابط نامشروع و خارج از ازدواج، در زندگی خود با « آشفتگی و استرس» بسیار بالاتری مواجه می شوند.

گزارش « نقشه خانواده جهان ۲۰۱۴» دلیل افزایش بی سابقه میزان تولد فرزندان نامشروع را « کاهش نرخ ازدواج» دانسته و نوشته است که بالاترین آمار تولد نامشروع مربوط به مرکز و جنوب قاره آمریکا و غرب اروپاست.

بنا بر این گزارش، فرانسه با ۵۶ و سوئد با ۵۵ بالاترین نرخ تولدهای نامشروع در اروپا را داشته و انگلیس هم در جایگاه سوم است. این رقم در آمریکا ۴۱ و مکزیک ۵۵درصد است. کلمبیا با ۸۴درصد بالاترین میزان تولد نامشروع در جهان را دارد. در این بین کشورهای خاورمیانه پایین ترین ارقام را داشته و میزان تولدهای نامشروع در آن ها کمتر از ۵درصد است.