به گزارش پارس به نقل از  فارس، « بنیامین نتانیاهو» روز دوشنبه در آستانه آغاز دور تازه مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ در شهر وین، بار دیگر برچیده شدن توان هسته ای ایران را خواستار شد و گفت این مذاکرات باید به توقف غنی سازی در ایران منجر شود.

به نقل از روزنامه صهیونیستی « جروزالم پست» ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در نشست سالیانه روسای سازمان های یهودی آمریکا سخن می گفت، با اشاره توافق هسته ای موقت ایران و گروه ۱+۵، گفت این توافق تنها ۴ هفته برنامه هسته ای ایران را به تعویق انداخته است. نتانیاهو یک ماه قبل این میزان را ۶ هفته اعلام کرده بود.

وی افزود: « این چیزی است که ایران به جهان داده است، یعنی عملا هیچ چیز نداده است. اما در عوض چیز بزرگی یعنی کاهش تحریم ها را دریافت کرده و حالا کشورها برای تجارت با ایران، صف کشیده اند. آن ها هیچ چیز نداده اند، حداقل در عمل اینطور است. آن ها ۴ هفته را داده اند و در عوض مشروعیت دریافت کرده اند. حالا همه آن ها را به خاطر یک لبخند به آغوش می کشند. »

نتانیاهو به آغاز دور تازه مذاکرات هم اشاره کرد و گفت این مذاکرات باید به پایان غنی سازی در ایران منجر شود. وی افزود: « آن ها به هیچ سانتریفیوژی نیاز نداشته و حقی هم برای غنی سازی ندارند. »

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که توافق موقت هسته ای با ایران را یک اشتباه تاریخی توصیف کرده و بارها از امتیازدهی به ایران انتقاد کرده، بار دیگر گفت: « ما هم دنبال یک راه حل مسالمت آمیز هستم، اما برای موفقیت به فشار بیشتر و نه کمتر، نیاز داریم. »

نتانیاهو در این سخنرانی بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و همچنین گفت ایران در حال توسعه برنامه موشکی خود است.

وی در بخشی دیگر به مذاکرات سازش هم پرداخت و حضور نیروهای بین المللی از جمله نیروهای ناتو در مرزهای اردن بعد از موفقیت مذاکرات را رد کرد و گفت اسرائیل قادر است از خود دفاع کند.