به گزارش پارس به نقل از فارس، « فالح العیساوی» ، نایب رئیس شورای استان الانبار عراق نسبت به خطر ورود عناصر جدید گروه تروریستی « داعش» از مرزهای سوریه هشدار داد و عدم ورود عناصر داعش در گذشته را دروغ های رسانه ای دانست.

العیساوی در این باره توضیح داد که فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه در گذشته تصریح کرده بودند که طی این دوره هیچ تروریستی از مرزهای سوریه وارد استان الانبار نشده اند و من در درستی این گفته شک دارم، اما در حال حاضر تاکید می کنم، اگر قرار است که عناصر جدیدی از داعش که شکست های سنگینی از گروه های مسلح دیگر خورده اند، وارد الانبار شوند، اوضاع در این استان بسیار پیچیده خواهد شد.

وی افزود: آنچه مورد خواست ماست، وجود نیرویی برای حفظ امنیت مرزهای و ممانعت از ورود حتی یک تروریست به داخل الانبار است و بی تردید اگر مسئولان با این موضوع با جدیت تعامل کنند، حتی یک تروریست هم از مرزها عبور نخواهد کرد.

العیساوی درباره اوضاع امنیتی کنونی استان الانبار توضیح داد که اوضاع امنیتی شهر الرمادی طبیعی است، اما درگیری هایی در فلوجه مشاهده می شود و نشست هایی با شیوخ عشایر و ائمه جماعت مساجد برگزار می شود تا با همکاری اهالی شهر با نیروهای پلیس امنیت فلوجه بیش از پیش تامین و حفظ شود. همچنین نشست هایی برای انتخاب فرماندار و همچنین رئیس پلیس جدید شهر درحال برگزاری است.