به گزارش پارس نیوز، 

داریوش ارجمند بازیگر سریال ویژه محرم «مرضیه»، امروز ۱۲ شهریور در حاشیه بازدید خبرنگاران از پشت صحنه این سریال ضمن انتقاد شدید از طرح وزارت ارشاد برای ادغام موسسه هنرمندان پیشکسوت در بنیاد رویکردی بیان کرد: واقعاً چرا باید چنین کاری انجام شود؟ چرا باید زیرمجموعه بنیاد شویم؟ رودکی خودش را هم نمی‌تواند اداره کند!

این عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت درباره دلایل ارشاد برای طرح ایده این ادغام هم به کنایه گفت: دلیلش را که نمی‌دانم اما احتمالاً برای یک نفر یک شغلی در نظر گرفته‌اند.

نامه‌نگاری در اعتراض به یک ادغام

 

وی در پاسخ به اینکه به‌عنوان یک پیشکسوت چرا نسبت به این طرح اعتراض عملی نمی‌کنید هم اظهار کرد: اعتراض کرده‌ایم، من نامه‌های مورد نظرم را نوشته‌ام، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت قهر کرده و رفته است و به موسسه هم نمی‌آید. ما اعتراض خود را مطرح کرده‌ایم منتظریم که جواب بدهند. این موسسه یک هیات امنا دارد که اعضای آن از پنج وزارتخانه هستند و وزیر ارشاد به تنهایی نمی‌تواند درباره آن تصمیم گیری کند. ارشاد برای این طرح حتی با این اعضا حرف هم نزده و نظرشان را نخواسته است.

این بازیگر در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره هنرمندان تازه کاری که به عرصه سینما و تلویزیون می‌آیند و پیشکسوت‌ها را به عنوان الگو قرار می‌دهند هم عنوان کرد: چشم این افراد به ما نیست و بیشتر چشم شان به شبکه «جم» است!

اگر داماد کسی بودم سرمایه‌گذار «شهرزاد» می‌شدم!

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه چرا وضعیت به گونه‌ای شده است که هنرمندان جوان به جای تلویزیون باید چشم‌شان به‌دنبال شبکه‌های ماهواره‌ای باشد هم گفت: این را باید از مدیران تلویزیون بپرسید. من آدمی هستم که وقتی در تلویزیون به کاری دعوت می‌شوم اگر آن پروژه با میل من سازگار باشد، در آن بازی می‌کنم و اگر نباشد بازی نمی‌کنم، حاضرم سنگ ببندم به شکمم و گرد بخوابم اما منت کسی را هم نکشم. خواهرزاده و پسرخاله و داماد هیچ کسی هم نیستم! پسر و پدر خودم هستم. همه چیزم خودم هستم. اگر داماد کسی بودم که سرمایه‌گذار «شهرزاد» می‌شدم!

بازیگر سریال محرمی «مرضیه» که به گفته کارگردانش بخش‌هایی از داستان آن به فسادهای اقتصادی و پولشویی ارتباط دارد، در پاسخ به اینکه تلویزیون چقدر می‌تواند در زمینه مبارزه با ورود پول‌های کثیف به عرصه هنر موثر باشد گفت: خیلی می‌تواند تأثیر داشته باشد. تلویزیون خودش دستش در کار است و گرنه حتماً پرس و جو می‌کرد ببینید تهیه‌کننده‌ای که دستمزد یک میلیاردی به بازیگرش می‌دهد از کجا آورده است؟

ارجمند با انتقاد از اظهارات برخی فیلمسازان در زمینه استفاده از پول‌های مشکوک در سینما و تلویزیون هم گفت: کارگردانی که در تلویزیون می‌نشیند و می‌گوید به من ربطی ندارد پولی که به من می‌دهند از کجا آمده است، در واقع مرده‌شور است. انگار برایش تفاوتی ندارد که مرده چه کسی باشد! تلویزیون اتفاقاً باید یقه فلان تهیه‌کننده را بگیرد و بپرسد که از کجا بودجه آورده‌اید؟ چه آثاری که در تلویزیون پخش می‌شود و چه آن‌ها که بیرون از تلویزیون تولید می‌شوند همه آدم‌هایی هستند که با تلویزیون هم همکاری دارند. تلویزیون و ارشاد در این زمینه مسئول هستند.

این هنرمند پیشکسوت در پایان در پاسخ به این سوال که آیا سریال‌هایی مانند «مرضیه» می‌توانند در رفع کامل مشکلاتی مانند پولشویی و اختلاس موثر باشند تأکید کرد: این چیزها تمام نمی‌شود، تا زمانی که انسان زنده است این مسائل هم وجود دارد!