به گزارش پارس نیوز، 

'صفاء السیلاوی' درحاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در تهران به خبرنگار ایرنا گفت: ما شاهد استقبال گسترده مردم ایران از این نمایشگاه هستیم اما به دلیل مسائل سیاسی و اختلافات میان کشورهای اسلامی، حضور آن ها کمرنگ است.
وی افزود: قرآن کریم فصل مشترک همه مسلمانان ویک قانون اساسی جهانی است که اگر ما مسلمانان به آن عمل کنیم، اختلافات و پراکندگی ها از بین می رود.
السیلاوی درباره فعالیت دار القرآن عتبه حسینی نیز گفت: این مرکز که 10 شعبه در عراق و 5 شعبه در سایر کشورهای جهان دارد، چهل پروژه قرآنی را در طول ده سال دنبال می کند. از مهمترین این پروژه ها، طرح تربیت هزار حافظ قرآن است که امسال موفق شدیم به آن برسیم. مسابقات بین المللی از جمله 'جایزه بین المللی کربلا' که قرار است امسال آغاز شود، از دیگر برنامه های این مرکز است. چندین طرح مطالعاتی و پژوهشی در زمینه قرآن در دست انجام داریم در همین راستا استودیو قرآن و دفاتر قرآنی داریم. شعبه هایی در قم، اهواز، لبنان و اندونزی داریم و به زودی شعبه هایی نیز در سوریه و ترکیه راه اندازی می کنیم.
وی ادامه داد: ما با دار القرآن مشهد و قم ارتباطات تنگانگی داریم و برای گسترش فرهنگ قرآنی، طرح های مشترک و محافل قرآنی، برگزار می کنیم.
السیلاوی اضافه کرد: خبرگزاری قرآنی 'قاف'، ماهنامه 'حفیظ'، کتاب ها، مجلات و نشریه های بسیار دیگری از سوی این مرکز، در راستای ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان فعالیت می کنند.
وی گفت: 60 جلد موسوعه درباره اهل بیت که حاوی احادیت و روایت در باب ائمه است، در حال انتشار است که از دیگر آثار دار القرآن عتبه حسینی به شمار می رود.
السیلاوی در توضیح غرفه این مرکز در نمایشگاه قرآن توضیح داد: در این غرفه خاک، پرچم، مهر و تبرکات امام حسین (ع) را در معرض دید عموم قرار داده شده است. همچنین قرار است سنگ های زیبای مرمر از ضریح امام حسین که قدمتی 70 ساله دارند، با قیمت های بسیار مناسب به فروش می رسد.
بخش بین الملل نمایشگاه قرآن یکشنبه 6 خرداد در مصلای امام خمینی (ره) تهران آغاز شد. در مراسم افتتاحیه این بخش سفیران و نمایندگان کشورهای اسلامی از جمله صلاح الزواوی سفیر فلسطین در تهران و عبدالمنعم الحریز سفیر الجزایر در ایران حضور داشتند.
معرفی 20 تن از مشهورترین خاورشناسان قرآنی در 200سال گذشته در قالب تابلوهای بزرگ ، بیان دستاوردها و ظرفیت های قرآنی و حدیثی نشریات علمی جهان از جمله برنامه های بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم است.
همچنین در این بخش آثار 20 مرکز علمی و دانشگاهی معتبر در جهان اسلام که در حوزه مطالعات قرآنی و حدیثی فعالیت دارند، به نمایش گذاشته می شود.
پخش زندگی نامه 20 شخصیت تقریب گرای جهان اسلام که در حوزه تقریب بین مذاهب اعم از شیعه و غیرشیعه فعال هستند، از جمله دیگر برنامه های بخش بین الملل است.
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، چلچراغ هدایت»، تا 14 خرداد، از ساعت 17 تا 24 پذیرای علاقه‌مندان است.