به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در سفر مدیرکل وزارت خارجه انگلیس به تهران ، روابط دو کشور در ابعاد دوجانبه ، اقتصادی ، سیاسی و منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. آقای سایمون گس در دیدار با مدیرکل غرب اروپا وزارت خارجه کشورمان ، ابعاد مختلف همکاری های دو جانبه که پس از بازگشایی سفارتخانه های دو کشور در تهران و لندن و اجرایی شدن برجام را مورد بحث و گفتگوی کاری قرار دادند. همکاریهای اقتصادی ، تجاری ، کنسولی و رفت و آمدهای سیاسی مقامات دو کشور نیز در این دیدار مورد پیگیری قرار گرفت.

همچنین مدیرکل وزارت خارجه انگلیس در دیدار با معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه کشورمان ، شرایط ایجاد شده پس از اجرایی شدن برجام و امکانات و فرصتهای فراروی دو کشور را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

سایمون گس مدیر کل وزارت خارجه انگلیس در ملاقات با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی کشورمان ، وضعیت جاری در منطقه و تحولات در حوزه های مختلف سوریه ، یمن ، بحرین و عراق را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد. مدیر کل وزارت خارجه انگلیس ضمن بیان نقطه نظرات کشورش در خصوص شرایط جاری در منطقه و ضرورت توجه عمیق همه طرف ها به حساسیت شرایط جاری و ضروری دستیابی به راه حل های منطقه ای در بحران های موجود تاکید کرد.

معاون وزات خارجه کشورمان نیز ضمن اشاره به تحولات جاری در منطقه و روند افزایش اقدامات تروریستی ، نگرانی عمیق خود را نسبت به تشدید تنش ها در منطقه ابراز داشته ، خواستار همکاری همه طرف های بین المللی به منظور حل بحران های موجود گردید.