به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به حضور امروز ولی الله سیف وزیر بانک مرکزی در این کمیسیون گفت: در جلسه امروز این کمیسیون چندین مسئله با حضور رئیس بانک مرکزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که می توان در سه حوزه اصلی آن را خلاصه کرد.

وی افزود: مبحث اول موضوع تحول نظام بانکی کشور و اینکه آیا تغییر و تحول در ساختار نظام بانکی در دستور کار دولت قرار دارد و یا نه و همچنین مشکلات مربوط به منابع مالی بانک ها و همچنین عقود اسلامی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع دوم سیاست های ارزی کشور و اینکه آیا دولت قصد مداخله در بازار ارز کشور را دارد و یا نه، بود. البته رئیس بانک مرکزی سیاست های مختلف دولت را درباره بحث ارز را مورد بررسی قرار داد.

پورابراهیمی همچنین درباره کاهش نرخ سود بانکی نیز گفت: موضوع افزایش نرخ سود بانکی به ۲۷ درصد در شورای عالی پول و اعتبار به طور کامل منتفی شده است.

وی افزود: بحث اجرای قانون بازار متشکل پولی و رسیدگی به وضعیت قرض الحسنه ها و بانک های کشور نیز از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: رئیس بانک مرکزی همچنین گزارشی از نحوه انتقال ارز و منابع پولی از خارج به داخل کشور داد.