به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی (فائو) در جدیدترین گزارش خود موسوم به « دورنمای محصولات و وضعیت غذایی» تولید جهانی غلات در سال ۲۰۱۳ را ۲۴۸۹ میلیون تن برآورد کرد که این رقم نسبت به سال قبل رشد ۷.۷ درصدی داشته است.

بر اساس آمار برآوردی فائو، تولید غلات ایران نیز در این سال با رشد ۰.۷ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده و به ۲۱ میلیون تن در پایان سال زراعی امسال رسیده است. ایران در سال گذشته ۲۰.۹ میلیون تن غله تولید کرده بود.

فائو تولید گندم ایران در سال جاری را ۱۴ میلیون تن اعلام کرده و از افزایش ۲۰۰ هزار تنی این رقم نسبت به سال قبل خبر داده است. تولید گندم ایران در سال زراعی گذشته ۱۳.۸ میلیون تن اعلام شده بود.

تولید شلتوک برنج ایران نیز در سال جاری نسبت به سال قبل ۱۰۰ هزار تن افزایش یافته و به ۲.۵ میلیون تن رسیده است. تولید برنج ایران در سال گذشته نیز ۱۰۰ هزار تن افزایش یافته بود. فائو تولید سایر غلات ایران در سال جاری را نیز ۴.۵ میلیون تن برآوردکرده است که این رقم نسبت به سال قبل ۲۰۰ هزار تن کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش ذخایر غلات ایران که در سال ۲۰۱۲ تنها ۳.۶ میلیون تن بوده در سال ۲۰۱۳ با افزایش بیش از ۲ برابری به ۸.۱ میلیون تن رسیده است.