به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر سیدعلی حسینی - مدیر عامل جدید بورس انرژی- در مراسم معارفه خود گفت: بازار سرمایه در حال حاضر به مهمترین ویژگی و ثروتی که باید داشته باشد دست پیدا کرده و اعتماد عمومی را در سطح مردم و سیاست گذاری جلب کرده است که این اعتماد سرمایه بزرگی بوده و جا دارد به این دارایی افتخار کنیم.

وی با بیان این که بازار سرمایه توانسته در حوزه افزایش سرمایه شرکت ها کمک شایانی کند، افزود: طی سال های اخیر حداقل ۲۰ درصد به ارزش اسمی تمامی شرکت های بورسی افزوده شده و سهامداران حاضر شدند مبالغ و سودهای خود را به شرکت ها بازگرداند.

مدیر عامل جدید شرکت بورس انرژی مهم ترین ویژگی بازار سرمایه را فراهم کردن زیرساخت ها دانست و گفت: یکی از ویژگی های مهم بازار سرمایه فراهم کردن زیرساخت های مناسب برای رشد بازار است که در این راستا تعداد کارگزاران و تجهیزات آن ها افزایش پیدا کرده و شرکت های تامین سرمایه، چهار بورس کشور، شرکت مدیریت فن آوری بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی از شرکت های دانش بنیان بوده و جزو ارکان اصلی بازار سرمایه هستند.

معاون سابق سازمان بورس با بیان این که بازار سرمایه توان جذب نقدینگی بسیار بالایی دارد عنوان کرد: در سال ۸۵ حجم معاملات بورس تهران ۵۰۰ میلیون تومان بود که خوشبختانه امروز تنها حجم معاملات خرد و بلوک بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان طی روز است که این رشد و جهش در بازار سرمایه بوده و این بازار قادر است عرضه های بسیار بزرگی را در یک روز جذب کند و بستر خوبی برای رشد اقتصادی کشور باشد.

حسینی ادامه داد: همچنین در بازار سرمایه از لحاظ منابع انسانی وضعیت بسیار مناسبی داریم به طوری که توانستیم فضایی فراهم کنیم که بیشترین فارغ التحصیلان مالی و حقوقی به سمت بازار سرمایه جذب شوند.

وی ادامه داد: از همه مهمترین این که مدیران ارشد بازار سرمایه، اعضا شوری عالی بورس و هیات رییس سازمان بورس به خصوص رییس سازمان بورس با همت و تدبیر توانست این بازار را پیش برده و به این مرحله برسانند.

مدیر عامل جدید شرکت بورس انرژی گفت: این که یکی از مدیران بورس های کشور در مرکز تصمیمات اقتصادی کشور قرار گرفته یک افتخار است و باید کمک کنیم کسانی در حوزه بازار سرمایه وارد حوزه بالاتری می شوند دلشان به حمایت های ما قرص باشد.

حسینی به مجوز عرضه میعانات گازی و نفت خام از سوی وزیر نفت اشاره کرد وگفت: با جلسه ای که طی روزهای اخیر با وزیر نفت و قائم مقام وزیر نفت برگزار شد مجوز عرضه میعانات گازی و نفت خام صادر شد که در این راستا از زحمات شاپور محمدی دراین خصوص قدردانی می شود.

وی هیات مدیره بورس انرژی را یکی از خبره ترین هیات مدیره ها دانست و عنوان کرد: یکی از ملاک هایی که باعث شد تا مسوولیت بورس انرژی را قبول کنم کار کردن با هیات مدیره بورس انرژی بود. زیرا این هیات مدیره یکی از خبره ترین و بهترین هیات مدیره ها است.

مدیر عامل جدید شرکت بورس انرژی با بیان این که سازمان بورس در راه اندازی بورس انرژی ریسک کرد، ادامه داد: امیدواریم وزارت نیرو و نفت، بورس انرژی را بازوی خود بداند زیرا بورس انرژی نه محصولی برای عرضه دارد و نه پولی برای فروش. بنابراین وزارت نفت و نیرو باید در این راستا به بورس انرژی کمک کند.

حسینی عنوان کرد: یکی از گله های صنعت برق این است که بازار برق را منطقی و متعادل کنیم تا تولیدکننده و مصرف کننده از این بازار بهره مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه نفت باید در قیمت گذاری مشارکت و نقش آفرینی کنیم زیرا کشور ما از لحاظ میانگین نفت و گاز رتبه اول را در جهان دارد.

مدیر عامل جدید شرکت بورس انرژی در ادامه برنامه های این بورس را مورد توجه قرار داد وگفت: یکی از مهمترین برنامه های بورس انرژی توسعه این بازار است. زیرا این بازار درحال حاضر تشکیل شده و باید بتوانیم آن را به طور مشخص توسعه دهیم به طوری که اگر بازار انرژی توسعه پیدا کند می تواند از ریسک مدیران شرکت های تولیدی در حوزه برق و نفت بکاهد.

حسینی به ورود نیروگاه ها به بورس انرژی اشاره کرد و گفت: همان طور که صنعت پالایشگاهی با جسارت وارد بازار سرمایه شد و این صنعت با آن سابقه وارد بورس شد باید صنعت نیروگاهی را نیز وارد بورس انرژی کنیم و در بورس انرژی بتوانیم به آن ها کمک کنیم.

وی کمک به تامین مالی برق و نفت را از برنامه های بورس انرژی دانست وگفت: یکی از چالش های صنعت این است که مدیران با مشکل تامین مالی مواجه هستند و ابزارهای مشتقه می تواند در این خصوص به آن ها کمک کند.

مدیر عامل جدید شرکت بورس انرژی در پایان تاکید کرد: دست کمک و همدلی را به سمت همکارانم در خانواده سرمایه دراز می کنم و امیدوارم که وزارت نفت حداکثر همکاری را با این بورس داشته باشد. همچنین از همکارانم در بورس انرژی قدردانی کرده و امیدوارم را در این سمت حمایت کنند.