به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در سنوات گذشته و به ویژه سال گذشته نمایشگاه عرضه مستقیم کالا میزبان صف های طولانی کالای اساسی به صورت تنظیم بازاری بود، اما امسال دیگر خبری از این ماجراهی تکراری نیست.

عدم عرضه تخم مرغ در کنار مرغ یخ زده

اما سریال برگزاری نمایشگاه بدون سوژه ثابت بی معناست و پیش بینی می شود سوژه ثابت امسال برای چند روز برگزاری نمایشگاه عدم توزیع تخم مرغ است.

در کنار نبود صف های طولانی به صورت تنظیم بازاری و ماشین های حمل کالای اساسی، این محصولات توزیع نمی شود و تنها یک دستگاه ماشین حمل مرغ در محل مصلی حاضر است که مرغ یخ زده را با قیمت کیلویی ۵۱۵۰ تومان عرضه می کند.

افزایش عرضه گوشت قرمز و برنج

از سوی دیگر تعداد غرفه های عرضه گوشت تازه و اقلام برنج در این نمایشگاه نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است. گوشت قرمز گوسفندی کیلویی ۲۴ هزار تومان، ران گوسفندی ۳۰ هزار تومان، کف دست گوسفندی ۲۹هزار و ۴۰۰ تومان، ماهیچه گوسفندی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان، گردن گوسفندی ۲۳ هزار تومان، قلوه بی استخوان گوسفندی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان، ران گوساله ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان، خورشتی گوساله ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان، راسته گوساله ۲۹ هزار تومان و چرخ کرده مخلوط ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می رسد.

برنج که یکی از اقلام سبد اساسی خانوار به حساب می آید محصول تایلندی آن ۱۹۵۰ تومان، برنج سفید آمریکایی ۲۴۰۰ تومان، برنج هندی دانه بلند ۳۸۵۰ تومان و برنج پرمحصول هندی ۱۷۰۰ تومان عرضه می شود و در کنار آن دو غرفه نیز برنج ایرانی را کیلویی ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان عرضه می کنند.

عرضه عدس های کانادایی در نمایشگاه

دیگر محصولات غذایی مانند عدس کانادایی کیلویی ۳۴۰۰ تومان، نخود کانادایی ۳۲۰۰ تومان و شکر ۱۷۰۰ تومان در این نمایشگاه عرضه می شود.

در طرح تنظیم بازاری نیز دفترچه مدارس ۴۰ برگ ۵۷۰ تومان، نقاشی ۴۰برگ ۵۷۰ تومان و دفتر ۶۰ برگ ۸۵۰ تومان به فروش می رسد.

نکته قابل توجه این که مردم در این نمایشگاه آنچنان رغبتی برای خرید برنج، گوشت و کالای اساسی ندارند و بیشتر به دنبال تامین محصولات بهداشتی، شوینده برای خانه تکانی پاییز هستند. درکنار استقبال از غرفه های محصولات شوینده غرفه هایی که مواد خوراکی آماده مانند ساندویچ می فروشند نیز از استقبال چشم گیری برخوردار شدند.

در نمایشگاه امسال همانند نمایشگاه سال گذشته فقط یک غرفه به عرضه ماهی می پردازد که طرفداران خاص خود را دارد و معدود افرادی به دنبال خرید و استفاده از محصولات آبزی هستند.

عرضه موز ۳۵۰۰ تومانی در نمایشگاه

نکته قابل توجه در این نمایشگاه تردد یک وانت میوه فروش دوره گرد است که موز را کیلویی ۳۵۰۰ تومان، انگور بی دانه را کیلویی ۲۵۰۰، انگور شیرازی را کیلویی ۲۰۰۰تومان و نارنگی را کیلویی ۱۷۵۰ تومان به فروش می رساند که با استقبال مردم مواجه شده است.

در غرفه های سرپوشیده نیز سوغات شهرستان ها، محصولات بهداشتی شوینده، لوازم تحریر و پوشاک عرضه شده است.

از غرفه های سوغات شهرستان ها و محصولات دستی آنچنان استقبالی نشده است اما مردم به شدت به دنبال رفع نیاز لوازم تحریر خود هستند. البته کیف های کوله عرضه شده در این نمایشگاه از کیفیت مناسب برخوردار نبوده و محصول درجه چندم کشور چین هستند.

نبود نمونه محصول پلمپ شده

در غرفه لوازم تحریر و پوشاک مانند چند روز گذشته همچنان نمونه پلمپ شده محصول در معرض دید خریداران قرار ندارد و در کنار این محصولات چند غرفه عرضه لوازم بهداشتی ساختمان و بازی های کامپیوتری وجود دارد.

نکته قابل توجه در سالن سرپوشیده این نمایشگاه وجود یک تولید کننده کیف و جعبه های کمک اولیه است. این در حالی است که با وجود شعار این نمایشگاه با عنوان" شمیم بهار" هیچ غرفه ای به عرضه پوشاک و لباس فرم مدارس نمی پردازد.