به گزارش پارس ، مهدی تقوی در گفت وگو با ایسنا، ضمن انتقاد از برخی سیاست های نئولیبرالی در اقتصاد ایران تصریح کرد: دولت باید برنامه اش افزایش رفاه باشد اما اگر به دلیل برخی برنامه های تعدیلی رفاه اقتصادی از جامعه کنار رود رفاه اجتماعی نیز از بین خواهد رفت و نارضایتی در بین مردم به وجود می آید. مانند اتفاقی که در زمان نخست وزیری تاچر در انگلیس افتاد.

وی با بیان این که در دو سال گذشته نرخ تورم در کشور ما همواره روند صعودی داشته است، گفت: نگاه غلط به برخی مسائل کلان اقتصادی باعث بوجود آمدن چنین اتفاقاتی می شود. وضع اقتصاد ما در شرایط فعلی اصلا مناسب نیست و باید برای حل مشکلات آن تصمیم گیری های جدی شود.

تقوی با تمجید از شخصیت علمی طیب نیا اظهار کرد: ایشان با توجه به سابقه زیاد علمی و دانشگاهی که دارند با مسائل ریز اقتصادی ایران آشنا هستند به همین دلیل این پختگی را می توان در اظهارات و برنامه های ایشان دید.

این اقتصاددان اضافه کرد: اصلی ترین مسئله ای که باید طیب نیا برای آن اندیشه کند بحث هدفمندی یارانه ها است. من از همان ابتدا نیز هشدار داده بودم که انجام دادن این طرح با این شرایط به هیچ وجه به صلاح اقتصاد ایران نخواهد بود. به همین دلیل مشاهده می کنیم در حال حاضر اقتصاد ایران از تورم بالا، نقدینگی و رشد اقتصادی پایین همچنین عدم توجه به تولید رنج می برد. وزیر اقتصاد باید قبل از هر چیز دیدگاه خود نسبت به اصلاح اجرای هدفمندی یارانه ها را مشخص کند.

وی حذف دهک های پر درآمد جامعه از دریافت نقدی هدفمندی یارانه ها را اولین قدم در این راه دانست و گفت: می توان پیش بینی کرد تغییر عمده در اجرای این طرح مهم تا پایان امسال عملی نباشد اما با توجه به شرایط اقتصادی باید مسوولین برای سال آینده در اجرای این طرح تغییراتی بنیادین ایجاد کنند و با حذف دهک های پر درآمد به اقشار خاص و آسیب پذیر در جامعه یارانه نقدی اختصاص دهند.