به گزارش پارس به نقل از فارس، روزهای گذشته معاون وزیر صنعت عنوان کرد برای تامین سبد کالای کارگران در ماه مبارک رمضان مشکلی نداریم.

حسن رادمرد در گفت وگو با فارس گفته بود: به لحاظ تامین کالا هیچ مشکلی وجود ندارد اما تشکل ها و اتحادیه های مربوط به کارگران تاکنون درخواستی مبنی بر دریافت سبد کالایی به ما ارائه نکرده اند، اما موجودی کالا در حدی است که اگر کارگران هم درخواست دهند، سبد کالایی در اختیار آنها قرار گیرد.

این موضوع در حالی از سوی معاون وزیر صنعت مطرح می شود که هم در سال های قبل و نیز در سال جاری تشکل ها و گروه های کارگری از این وزارتخانه برای تامین و اختصاص سبد کالا به این قشر نامه و درخواست کرده بودند.

غلامرضا عباسی دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور با ابراز تعجب از این گفته معاون وزیر صنعت بیان داشت: هر ساله کارگران در مناسبت هایی مانند ماه مبارک رمضان و عید نوروز جدای از مباحث مطرح شده در شورای عالی کار از دولت و وزرای اقتصادی دولت این موضوع را پیگیری می کنند.

وی تاکید کرد: امسال نیز در تاریخ ۱۰ تیرماه این کانون در نامه ای از رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر امور اقتصاد و دارایی و نیز وزیر صنعت معدن و تجارت درخواست تامین سبد کالای ماه مبارک رمضان کرده اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده است.

همچنین آرش فراز دبیرکل کانون عالی مجمع کارگران کشور با بیان اینکه اظهارات معاون وزیر صنعت بیشتر شبیه بهانه است، تصریح کرد: در سنوات مختلف از مسئولان امر خواسته شده تا به مطالبات جامعه کارگری پاسخ داده شود اما اکنون طرح این موضوع گمراه کردن افکار عمومی است.

در همین راستا هادی ابوی سخنگوی کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور عنوان کرده بود: براساس تصویب نامه هیئت وزیران که ۱۴ اردیبهشت سال جاری بوده اولویت تخصیص سبد کالایی با شرکت های تعاونی مصرف کارگران، فرهنگیان، دولت و سایر بوده اما کارگران از این موضوع حذف شدند.

این مباحث در حالی مطرح شده که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به لزوم ارائه سبدهای ویژه کالایی به کارگران در ماه مبارک رمضان انجام این کار را از وظایف کارفرمایان برشمرد و گفت: کارفرمایانی که کار خود را درست انجام می دهند مورد حمایت ما هستند و آن دسته از کارفرمایانی که سبد کالای ماه رمضان کارگران را در نظر نمی گیرند از شرکای اجتماعی قانونی ما به شمار نمی آیند.

به گزارش فارس رئیس فراکسیون کارگران مجلس نیز در خصوص تخصیص نیافتن سبد کالای ویژه ماه مبارک رمضان به کارگران گفت: این موضوع که چند سالی است، انجام می شود و ما هر بار تذکرات لازم را از طریق مجلس داده ایم و در جلسه اول مجلس در هفته آینده نیز اقدام خواهیم کرد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا با وجود تاکید مسئولان مبنی بر رفع مشکلات معیشتی کارگران زحمتکش، آیا باز هم بهانه ای برای عدم پاسخ به درخواست این قشر در مورد سبد کالای ماه مبارک رمضان باقی می ماند یا خبر.