به گزارش پارس نیوز، 

شهرام ایرانی پور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال در این شهرستان حدود یک هزار و 400 هکتار از زمین های زراعی به کشت سیب زمینی اختصاص یافته بود که بیش از 50 درصد این مزارع مجهز به آبیاری تحت فشار هستند.

وی افزود: در سال زراعی جاری حدود 42 هزار تن سیب زمینی برداشت شده است که با توجه به کیفیت و قیمت مناسب این محصول در سال جاری کشاورزان منطقه قسمت اعظم محصول تولیدی خود را به فروش رسانده اند.

ایرانی پور اعلام کرد: میزان نیترات سیب زمینی تولیدی این منطقه با توجه به انجام آزمایش نیترات سنجی که توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستان به صورت تصادفی انجام یافته در حد سالم تعیین شد که این امر ناشی از تلاش کارشناسان سازمان است.

به گفته وی، برگزاری کلاس های آموزشی و ترویج مصرف بهینه کودهای شیمیایی به خصوص کود اوره در رسیدن به این مهم تاثیر گذار بود.

اقتصاد بستان آباد متکی به کشاورزی و دامداری است و این شهرستان در تولید غلات و سیب زمینی از جایگاه مناسبی برخوردار است؛ این شهرستان با تولید 60 درصد محصول هویج و 16 درصد محصول سیب زمینی استان، به ترتیب رتبه های اول و دوم استانی تولید این محصولات را به خود اختصاص داده است.

شهرستان بستان آباد با حدود 100 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شرق تبریز واقع شده است.

انتهای پیام/