به گزارش پارس، محمد حسین برخوردار در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم در مورد وضعیت واردات کالاها اظهار داشت: این کار همانند سال گذشته روال طبیعی خود را طی می کند و مشکل خاصی در مورد واردات وجود ندارد. در حال حاضر قرار است ۴ کالای استراتژیک که گندم، سویا و روغن از جمله آنها است ارز مرجع دریافت کنند و مابقی کالا ها با ارز مبادله ای وارد شود.

وی در پاسخ به این سؤال که امروز قرار است ۲۲ هزار تن کره با ارز مرجع ترخیص شود، گفت: این مسئله که تنها ۴ کالا ارز مرجع دریافت کنند هنوز اجرایی نشده و قرار است این کار انجام شود، بر این اساس هر کالایی که تا کنون در سال جاری وارد شده با ارز مرجع بوده ولی قطعاً کره جز ء چهار کالایی که در آینده ارز مرجع دریافت می کند نیست.

رئیس مجمع عالی واردات با بیان اینکه ممکن است ۲۲ هزار تن کره ای که امروز قرر است ترخیص شود قبل از عید وارد شده و با ارز مرجع است، بیان کرد: در حال حاضر اگر وارداتی انجام شود با ارز مرجع است تا زمانی که مجلس مشخص کند که چه کالاهایی ارز مبادله ای و چه کالایی ارز مرجع دریافت می کنند.

وی در مورد کالا هایی که در گمرک مانده اند و هنوز ترخیص نشده اند، بیان کرد: هستند کالا هایی که در گمرک باقی مانده اند ولی دلیل آن تفاوت ارز مرجع و ارز مبادله ای است زیرا بخشی از کالا ها را با ارز مبادله ای وارد کرده اند و بخشی را با نرخ مرجع، بنابراین عدم ترخیص آنها به منظور هماهنگی با بانک مرکزی و وارد کننده است.

برخوردار در پاسخ به این سؤال که آیا بخش نامه جدیدی ابلاغ نشده است، بیان کرد: با توجه به اینکه روزهای آخر دولت است خوشبختانه بخش نامه جدیدی صادر نشده است.