به گزارش پارس از سازمان غذا و داور، رسول دیناروند در عین حال افزود: مشکل آب آشامیدنی دماوند حل شده و بزودی امکان تولید خواهد یافت.

وی با انتقاد از مداخله نادرست استاندارد ادامه داد: متولی سلامت فرآورده های خوراکی و آشامیدنی، سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است.

دیناورند یادآور شد: اغلب تولیدکنندگان آب های معدنی و آشامیدنی که در شهریور ماه با حکم سازمان غذا و دارو خطوط تولیدی آنها متوقف شده بود، اصلاحات لازم را انجام دادند و به تدریج با توجه به نتایج بازرسی های به عمل آمده و آزمایش های جدید، امکان ورود به بازار را خواهند یافت.

** تفاوت آب معدنی و آب آشامیدنی

براساس این گزارش، آب معدنی به آبی گفته می شود که از منبع آب بطور مستقیم و بدون هیچ تغییر و تحولی بسته بندی می شود.

این آب بسته به شرایط جوی در فصول مختلف، دارای درصد املاح متفاوت است. به عبارت دیگر در فصول کم بارش دارای املاح بیشتر و در فصول بارش دارای املاح کمتر است.

آب آشامیدنی نیز آبی است که پس از استحصال از منبع آب، فرآوری شده و املاح و مواد موجود در آن کنترل و املاح و مواد زائد گرفته می شود و پس از طی چند مرحله عاری از هرگونه باکتری و میکروب خواهد شد.

سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک ماه پیش، سازمان غذا و دارو را مکلف به انجام بررسی های جامع نگر درمورد آب های معدنی، آشامیدنی و بسته بندی کرد و اکنون پس از پایان مهلت مقرر، آب های معدنی آلوده از سطح بازار جمع آوری شده اند.

پیشتر سازمان غذا و دارو محصولات 12 شرکت تولید آب معدنی و آشامیدنی را غیر بهداشتی اعلام کرده بود.