به گزارش پارس به نقل از ایسنا، هادی ابوی با ابراز خرسندی از اختصاص سبد کالای حمایتی دولت به کارگران اظهار کرد: امیدواریم که این سبد کالایی تا قبل از پایان سال به دست خانوارهای کارگری برسد.

وی افزود: تنها دو ماه به پایان سال باقی مانده و وزارت کار مامور شناسایی مشمولان دریافت سبد کالا شده است اما امیدواریم که در این مدت زمان همه کارگران بتوانند از مزایای سبد کالا بهره مند شوند.

تکلیف دستمزد کارگران مشخص نیست!

ابوی درعین حال از نامشخص بودن وضعیت دستمزد کارگران انتقاد کرد و با بیان اینکه دستمزد کارگران بر اساس نرخ تورم تعیین می شود، گفت: اینکه دولت در تلاش است که نرخ تورم را کاهش دهد اقدام ارزشمندی است ولی نمی توان از حالا پیش بینی کرد که تورم در سال آینده چه وضعی خواهد داشت؟

وی گفت: بنابر اعلام بانک مرکزی، نرخ تورم ۳۵ درصد است بنابر این دستمزد کارگران نمی تواند کمتر از این رقم باشد، کارگران در انتظار مشخص شدن تکلیف دستمزد سال آینده خود هستند و بر جبران عقب افتادگی های دستمزد سالهای قبل تاکید دارند.

هیچ کس از تورم سال آینده خبر ندارد

این فعال کارگری اظهار کرد: در بحث دستمزد کارگران باید در نظر داشت که کارگران در طول سالهای تحریم با دولت همکاری کردند و در زمان تصمیم گیری ها نجابت به خرج دادند، اکنون دولت باید با کارگران همکاری کند و سطح معیشت آنها را ارتقا بدهد.

به اعتقاد وی هیچ کس از تورم سال آینده و شرایط اقتصاد ممکلت خبر ندارد و کارگران حق دارند که در کنار سبد کالا، از وضعیت دستمزدشان با خبر شوند.