به گزارش پارس به نقل از اقتصادپرس،   ابراهیم نکو اظهار داشت: مافیای سکه به صورت غیرقانونی با اهدف سودجویی، با برنامه و زمان شناس هستند؛ به گونه ای که می دانند در چه زمانی به بازار ورود کنند تا از حداکثر سود بهره مند شوند.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس با بیان اینکه این افراد به دنبال شکار فرصت ها برای دستیابی به شکار خود هستند، افزود: تلاطم در بازار زمانی است که مافیا از پناهگاه های خود به بازار هجوم می آورند که این افراد در بازار سکه وجود دارند.

وی، مافیای سکه در زمان آرامش بازار به خواب می روند، تصریح کرد: این آرامش اکنون در بازار به وجود آمده و آن ها به دنبال فرصتی برای دستیابی به منافع هستند.

نکو در رابطه با خیز مافیای سکه در بازار هشدار داد و تاکید کرد: افراد سودجو در شرایطی که بازار سکه بدون حباب است، به دنبال فرصت برای حضور در بازار خواهند بود.

این نماینده مردم در مجلس با بیان عوامل مافیا در کشور گفت: تعدادی از این افراد به دنبال بر هم زدن تعادل بازار ارز و سکه هستند تا بتوانند دولت را به لحاظ سیاسی با چالش مواجه کنند؛ ضمن اینکه گروه دیگری به نوعی سعی می کنند با ایجاد چالش در اقتصاد کشور منافع را به سود خود رقم بزنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، به غیر از عامل داخلی، عوامل خارجی را یکی دیگر از انگیزه های حضور مافیا در بازار عنوان کرد و متذکر شد: اگر کشور در مذاکرات هسته ای موفقیت هایی به دست بیاورد، این باندها جرات حضور را پیدا نمی کنند؛ اما به محض مواجه شدن با کوچکترین چالش در عرصه بین المللی، برای حضور در بازار انگیزه پیدا می کنند که باید مراقب حضور این افراد باشیم.