در پروژه های ساختمانی و عمرانی، قطعات بتنی پیش ساخته از پرکاربردترین مصالح می باشند. بتن به دلیل مقاومت بالا، دوام و طول عمر زیاد به طور گسترده در ساخت و سازهای مختلف استفاده می شود. در محوطه سازی ها و فضاهای شهری، تیر برق ، جدول بتنی ، فلاورباکس بتنی ، دیوار پیش ساخته بتنی و نیوجرسی بتنی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. کفپوش بتنی از دیگر قطعات پیش ساخته بتنی است که هم در محوطه سازی های شهری و هم محوطه سازی ویلا و حیاط قابل استفاده است.

از آنجایی که سقف بسیاری از سازه ها به صورت بتنی اجرا می گردد، می توان با استفاده از قطعات پیش ساخته بتنی سبک همچون هالوکور سرعت ساخت و ساز را افزایش داد. دال بتنی پیش تنیده از مقاطعی است که در اجرای کانال، سقف، پل و ... قابل استفاده می باشد. به منظور استعلام قیمت و خرید انواع محصولات بتنی پیش ساخته می توانید با شماره ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ تماس گرفته و با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

قطعات بتنی

قیمت قطعات پیش ساخته بتنی

از آنجایی که تنوع قطعات بتنی پیش ساخته بسیار گسترده می باشد، نمی توان قیمت ثابت و مشخصی برای آن ارائه کرد. اما به طور کلی قیمت هر یک از قطعات به عواملی همچون مقدار سیمان مصرفی، کیفیت ساخت، کارخانه تولید قطعات بتنی پیش ساخته، عیار بتن، افزودنی های مورد استفاده در ساخت و ... وابسته است. در برآورد هزینه ها باید هزینه حمل و نقل را نیز مدنظر قرار داد، زیرا قیمت قطعات بتنی پیش ساخته به صورت قیمت درب کارخانه ارائه می گردد. هر چه مسافت حمل بیشتر بوده و به ماشین آلات بیشتر و با ظرفیت بالاتری برای جابجایی نیاز باشد، هزینه حمل و نقل از محل کارخانه تولید قطعات بتنی پیش ساخته تا محل پروژه بیشتر خواهد بود. برای استعلام قیمت دقیق هر یک از قطعات بتنی پیش ساخته مورد نیاز از طریق شماره تماس ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ با کارشناسان عمران مدرن تماس بگیرید.

فروش قطعات بتنی پیش ساخته

به دلیل افزایش جمعیت و نیاز به سرعت بخشیدن به پروژه های ساخت و ساز، امروزه استفاده و در نتیجه فروش قطعات بتنی پیش ساخته افزایش یافته است. همچنین امکان فروش قطعات بتنی پیش ساخته به صورت آنلاین فراهم شده است که نسبت به مراجعه حضوری مزایایی به همراه دارد. از جمله اینکه موجب حذف هزینه های مربوط به رفت و آمد شده و از اتلاف وقت جلوگیری می کند. فروش اینترنتی این امکان را برای کاربران فراهم نموده است که مشخصات، ویژگی ها و قیمت محصولات مختلف را مشاهده و با هم مقایسه نمایند و در نهایت مناسب ترین نوع را خریداری کنند. با مراجعه به سایت عمران مدرن به نشانی omranmodern.com می توانید انواع محصولات بتنی پیش ساخته را به همراه مشخصات و قیمت آن مشاهده نموده و برای استعلام قیمت به روز محصولات با شماره ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ تماس بگیرید.

هالوکور

هالوکور که به صورت دال هایی با سوراخ های طولی توخالی تولید می شود نوعی از قطعات بتنی پیش ساخته سبک پیش تنیده است. از آن در سقف و کف ساختمان استفاده می شود و به دلیل سبک بودن موجب بهبود عملکرد سازه در برابر نیروهای جانبی همچون زلزله می گردد. توخالی بودن هالوکور سبب عایق بودن این محصول از نظر صوتی و حرارتی می شود. یکی از مهم ترین مزایای هالوکور امکان اجرای سازه با دهانه های بزرگ است، به طوری که می توان برای دهانه های تا ۱۳ متر از آن استفاده کرد. این نوع از قطعات پیش ساخته بتنی سبک بر اساس آرایش استرندهای آن می تواند بارگذاری مختلفی داشته باشد. سرعت اجرای هالوکور بالا بوده و می تواند به ۲۸۰ متر مربع در روز هم برسد.

هالوکور

هالوکور در انواع ساختمان های بتنی و فولادی با کاربری های مختلف قابل استفاده است. قیمت این محصول بر اساس مترمربع ارائه شده و ضخامت های معمول آن از ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان تا ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان قیمت متفاوتی دارند. از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت این نوع از محصولات بتنی پیش ساخته می توان به ضخامت و مواد اولیه مورد استفاده در ساخت اشاره کرد. هالوکور در ضخامت های ۱۵، ۲۰، ۳۲ و ۴۰ تولید می شود که با افزایش ضخامت قیمت آن نیز افزایش می یابد. عمده مصالح مصرفی در ساخت این محصول بتن و استرند می باشد. برای ساخت بتن نیز از سیمان استفاده می گردد، بنابراین مقدار سیمان مصرفی و قیمت آن، تعیین کننده قیمت هالوکور می باشد. برای نصب و اجرای آن به جرثقیل نیاز است که باید هزینه های مربوط به آن را نیز مدنظر قرار داد.

در کنار موارد گفته شده باید در نظر داشت که عدم نیاز به جک های نگهدارنده و قالب بندی نیز از مزایای سقف های هالوکور می باشد. همچنین امکان عبور تاسیسات از داخل سوراخ های هالوکور وجود دارد. علاوه بر این، باعث افزایش سرعت ساخت و ساز نیز می شود.

روش تولید قطعات بتنی پیش ساخته هالوکور

برای تولید قطعات پیش ساخته بتنی هالوکور به قالب های مخصوصی نیاز است که این قطعات به صورت توخالی تولید شوند. مراحل تولید و ارسال آن به شرح زیر است:

  • آماده سازی خط تولید قطعات بتنی پیش ساخته هالوکور
  • نصب و کشش استرندها
  • بتن ریزی
  • برش
  • انتقال به انبار
  • بارگیری و ارسال

در گام اول، خط تولید قطعات بتنی پیش ساخته هالوکور را از هر گونه آلودگی تمیز می کنند. سپس استرندها را در جای خود قرار داده و در آن کشش ایجاد می کنند. در مرحله بعدی، بتن ریزی هالوکور با دستگاه اکسترودر انجام می شود. با حرکت اکسترودر در طول قالب به بتن شکل داده شده و حفره های توخالی هالوکور ایجاد می شود. گام بعدی عمل آوری محصولات بتنی پیش ساخته هالوکور می باشد که با قرار دادن یک کاور بر روی قطعه انجام می شود. پس از آن قطعه بتنی را در ابعاد مورد نظر برش زده و به انبار انتقال می دهند. در نهایت نیز محصول تولید شده برای ارسال به محل پروژه بارگیری شده و تحویل داده می شود.

دیوار پیش ساخته بتنی

از این محصول برای دیوارچینی محوطه کارگاه ها، کارخانه، سوله، باغ و مواردی از این دست استفاده می شود. دیوار پیش ساخته بتنی که به آن دیوار آماده نیز گفته می شود به دو صورت مسلح (با میلگرد) و غیرمسلح قابل تولید است. این موضوع یکی از موارد تاثیرگذار بر قیمت دیوار پیش ساخته بتنی می باشد، به طوری که انواع مسلح آن از قیمت بالاتری برخوردار هستند. در مقابل استحکام و مقاومت دیوار آماده مسلح بیشتر از انواع غیرمسلح بوده و توصیه می گردد برای مناطق با شدت وزش بالای باد و فاصله حمل زیاد از این نوع استفاده گردد. قیمت دیوار پیش ساخته بتنی علاوه بر کیفیت مواد اولیه و عیار بتن، به طرح، ضخامت، یک رو یا دو رو نما بودن محصول و نوع آن وابسته است. بر این اساس قیمت دیوار پیش ساخته بتنی در پاییز ۱۴۰۳ از متر مربعی ۵۳۰,۰۰۰ تا ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان متغیر است.

دیوار بتنی

با افزایش ضخامت، قیمت دیوار بتنی پیش ساخته افزایش می یابد. همچنین دو رو نما بودن محصول نیز افزایش قیمت آن را در پی دارد. در صورت سفارش لوگو و یا طراحی های خاص، باید قیمت بیشتری پرداخت گردد. دیوارها را می توان در انواع خود ایستا، با ستون و فونداسیون، با پاشنه و با ستون تهیه نمود. انواع با پاشنه و با ستون این نوع از قطعات پیش ساخته بتنی از سایر انواع ارزان تر است. این محصول با ارتفاعات مختلفی تولید می شود که بر اساس محل اجرا و نوع کاربری می توانید یکی از آنها را خریداری و اجرا نمایید و یا اینکه برای رسیدن به ارتفاع دلخواه چند پانل را روی هم قرار دهید. به طوری کلی می توان گفت این محصول بتنی پیش ساخته باعث افزایش سرعت دیوارچینی و ساخت و ساز شده و از دوام و استحکام بالایی برخوردار است.

روش تولید دیوار پیش ساخته آماده

یکی از روش های تولید دیوار پیش ساخته بتنی مسلح به این صورت است که در ابتدا قالب مخصوص دیوار آماده شده و سپس میلگردهای به هم تنیده شده درون قالب جاگذاری می شود. پس از آن عملیات بتن ریزی و پخش کردن آن و ویبره انجام می شود تا بتن به خوبی تمام نقاط قالب را پر کند. مرحله بعد، شمشه کشی و یکدست کردن بتن است. سپس ماله کشی در چند مرحله انجام می شود تا سطح کار کاملا صیقلی گردد. پس از گیرش اولیه، قطعه بتنی به منظور عمل آوری و گیرش نهایی تحت بخاردهی قرار گرفته و روی آن با چادر پلاستیکی پوشانده می شود.

کفپوش بتنی

کفپوش بتنی از جمله قطعات بتنی پیش ساخته است که در فضاهای مختلف و محوطه سازی ها مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از مناسب ترین گزینه ها برای مناطق پرتردد است. این محصول در طرح ها و رنگ ها و همین طور ضخامت و ابعاد مختلفی تولید می شود که با توجه به نوع فضا و طراحی های صورت گرفته می توان از هر یک از انواع آن استفاده کرد. رنگ های طوسی، خاکستری روشن، زرد و قرمز از پرکاربردترین انواع کفپوش بتنی است. روش تولید آن غالبا به صورت پرسی یا ویبره ای می باشد که تولید قطعات بتنی پیش ساخته به روش پرسی به دو صورت پرس خشک و تر انجام می شود. با توجه به همه این پارامترها، قیمت محصولات مختلف کفپوش بتنی متفاوت بوده و در پاییز ۱۴۰۳ از متر مربعی ۲۱۵,۰۰۰ تومان تا ۶۴۰,۰۰۰ تومان متغیر است.

کفپوش بتنی

یکی از کاربردهای کفپوش بتنی در پیاده روها، تعیین مسیر برای افراد نابینا و کم بینا است. بدین منظور از انواع سکه ای و شیاری کفپوش های بتنی استفاده می گردد که غالبا به رنگ زرد تولید می شوند. از مهم ترین مزایای این نوع از محصولات بتنی پیش ساخته دوام بالای آن و قابلیت جایگزینی آسان با کفپوش بتنی جدید در صورت تخریب می باشد. مقاومت این محصول در برابر سایش بسیار بالا بوده و برای بار ترافیکی بالا بسیار مناسب است. کفپوش بتنی برای استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف و برای پیاده رو، حیاط، پارکینگ، محیط های صنعتی و ... کاربرد دارد.

تولید قطعات پیش ساخته بتنی کفپوش

روش تولید قطعات پیش ساخته بتنی کفپوش پرس تر و خشک با یکدیگر متفاوت است. در روش پرس خشک، محصول در دو لایه تولید می شود. ابتدا لایه زیرین ریخته شده و عملیات پرس صورت می پذیرد. سپس بتن لایه رویه ریخته شده و مجددا تحت پرس قرار می گیرد. در صورت تولید به صورت رنگی می توان رنگ را تنها به لایه بالایی اضافه نمود و به این ترتیب در هزینه ها صرفه جویی می گردد.

در روش پرس تر، کل بتن داخل قالب ریخته شده و با پرس نمودن آن، آب اضافی مخلوط بتن خارج می گردد. سپس قطعات بتنی پیش ساخته کفپوش تحت عمل آوری قرار می گیرند. در مقایسه این دو نوع، می توان گفت که استحکام و مقاومت محصولات تولید شده به روش پرس تر بیشتر است اما در مقابل کفپوش های پرس خشک قیمت کمتری دارند. برای خرید این محصول حتما به میزان ترافیک محل اجرای پروژه دقت نمایید تا بهترین نوع را خریداری کنید. برای دریافت مشاوره در این خصوص و خرید کفپوش بتنی می توانید از طریق شماره تماس ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

نیوجرسی بتنی

نیوجرسی بتنی از پرکاربردترین قطعات بتنی پیش ساخته است که برای جداسازی مسیرهای تردد یا ایجاد مانع از آن استفاده می شود. به کمک این محصول تا حد زیادی از تصادفات جاده ای کاسته می شود. نیوجرسی هم به صورت مسلح و هم به صورت غیرمسلح قابل تولید و استفاده است، اما باید در نظر داشت که در صورت نیاز به تاییدیه راهداری باید از انواع مسلح آن استفاده کرد. از انواع غیرمسلح بیشتر برای ایجاد مانع در برابر مغازه ها و مواردی از این دست استفاده می گردد.

این محصول در ابعاد مختلف تولید می شود که شاخصه های آن شامل طول، ارتفاع و پاشنه می باشد. طول آن می تواند از ۰/۴ متر تا ۶ متر و ارتفاع آن از ۰/۵ متر تا ۱/۱ متر متغیر باشد، پاشنه نیز معمولا از ۰/۴ تا ۰/۸ متر متفاوت است. از ابعاد بزرگتر نیوجرسی معمولا برای بزرگراه ها و جاده های برون شهری استفاده می گردد. از نظر نوع اتصال، این محصولات در انواع ساده، مفصلی و یا نر و مادگی تولید می شوند. همه پارامترهای ذکر شده از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت نیوجرسی بتنی می باشند. بر این اساس قیمت نیوجرسی بتنی از حدود ۴۰۰,۰۰۰ تومان که مختص به ابعاد کوچک محصول است تا ۱۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان متغیر است.

نیوجرسی بتنی

وزن محصول یکی از پارامترهایی است که به ابعاد و کارخانه تولید قطعات بتنی پیش ساخته نیوجرسی وابسته است. وزن نیوجرسی بتنی از حدود ۷۰ کیلوگرم تا ۵۸۰۰ کیلوگرم متغیر می باشد.

تولید قطعات پیش ساخته بتنی نیوجرسی

یکی از متداول ترین روش های تولید نیوجرسی بتنی، تولید آن به صورت ایستاده است. در این حالت قالب را به حالتی که نیوجرسی قرار است نصب شود، قرار داده و از قسمت بالای قالب بتن ریزی صورت می پذیرد. روش دیگر تولید آن به صورت برعکس است؛ به این معنی که قالب به صورت برعکس قرار داده شده و در صورت نیاز به تولید نیوجرسی مسلح شبکه میلگرد درون آن قرار داده می شود، سپس عملیات بتن ریزی انجام می شود. پس از آن بتن را ویبره می کنند تا حباب های موجود در آن از بین رفته و کل قالب را پوشش دهد. یکی از چالش های این روش این است که پس از تولید قطعات پیش ساخته بتنی نیوجرسی به جرثقیل نیاز است تا آن را جابجا کرده و بر روی پاشنه روی زمین قرار دهند.

در این روش ها بهتر است که قالب های نیوجرسی پیش از بتن ریزی روغن کاری شوند. روش سوم تولید، روش اتومات است که مراحل تولید با دستگاه های اتوماتیک می باشد و عمل آوری آن با دستگاه بخار انجام می شود. لازم به ذکر است که معمولا محصولات تولید شده به این روش مقاومت و استحکام بالاتری دارند.

جدول بتنی

جداول بتنی بر اساس نوع کاربرد به انواع باغچه ای و خیابانی تقسیم بندی می شود. انواع باغچه ای جدول بتنی برای فضای سبز، باغچه ها، حیاط ویلا، اطراف درخت و ... استفاده می شوند و تنوع طرح و رنگ بالایی دارند. از پرکاربردترین این طرح ها می توان به طرح هخامنشی، آبشاری، پرده ای، حصاری، صراحی و ... اشاره کرد. ابعاد اکثر جداول بتنی باغچه ای از جداول خیابانی کوچکتر است. مزایای این نوع شامل زیباسازی فضا، جدا کردن مسیر رفت و آمد از باغچه و جلوگیری از ورود گیاه و خاک فضای سبز و باغچه به پیاده رو و حیاط می باشد.

برای نصب جدول بتنی باغچه ای، در ابتدا نیاز به آماده سازی و پاک سازی بستر می باشد. بدین منظور باید محل نصب را از علف های هرز و سایر گیاهان پاک کرد و زمین را تسطیح نمود. سپس با توجه به ابعاد جدول بتنی محل نصب را به عمق ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر و عرض لازم، حفاری می کنند. پس از آن خاک محل حفاری را فشرده می کنند تا از نشست جداول بتنی پس از نصب جلوگیری گردد. سپس این قطعات پیش ساخته بتنی را نصب می کنند.

جدول بتنی

نوع دیگر جدول بتنی که کاربرد گسترده ای نیز دارد جدول بتنی خیابانی است که در جداسازی فضاهای مختلف از یکدیگر از جمله جداسازی مسیر پیاده رو از ماشین رو، جداسازی آبرو از خیابان و ... کاربرد دارد. این محصولات به صورت لب گرد، نیم شیب یا ذوزنقه تولید می شوند.

قیمت این محصول از حدود ۶۰,۰۰۰ تومان تا ۲۶۰,۰۰۰ تومان متغیر می باشد. برای برآورد و استعلام قیمت انواع جدول بتنی باید مواردی همچون کیفیت، روش تولید، نوع سیمان مصرفی، عیار بتن، ابعاد، کارخانه تولید قطعات بتنی پیش ساخته، نوع و طرح محصول و ... را مدنظر قرار داد. کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تماس ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ آماده پاسخگویی و مشاوره رایگان به مشتریان گرامی می باشند.

تولید جدول بتنی

این محصول بر اساس روش تولید به انواع مختلفی همچون دستی، ویبره ای و پرسی تقسیم بندی می شود. تولید قطعات پیش ساخته بتنی جدول به روش سنتی بسیار آسان بوده و بدین منظور بتن را در قالب مخصوص ریخته و پس از رسیدن بتن به گیرش مدنظر و عمل آوری محصول، قالب آن را باز می کنند. به دلیل پایین بودن کیفیت محصول تولید شده به این روش، امروزه روش دستی یا سنتی تقریبا منسوخ شده است.

در روش دوم از فرآیند ویبره کردن برای تولید جدول بتنی استفاده می شود. استفاده از دستگاه ویبره باعث خروج حباب های موجود در بتن می شود و کیفیت محصولات تولید شده به این روش در مقایسه با انواع دستی بیشتر است.

در تولید به روش پرسی از دستگاه پرس برای تولید جدول بتنی استفاده می گردد. جدول بتنی پرسی نیز همانند سایر قطعات بتنی پیش ساخته به دو صورت پرس تر و پرس خشک قابل تولید است. برای تولید انواع جدول بتنی خیابانی به روش پرس تر، مخلوط بتن را داخل قالب می ریزند. در بالا و پایین قالب فیلتر خاصی برای خروج آب ، تعبیه شده است. سپس عملیات پرس انجام می شود که خروج آب مازاد مخلوط را در پی دارد. در نهایت نیز عمل آوری محصول انجام می شود.

در روش پرس خشک، نسبت آب به سیمان نسبت به روش وت پرس کمتر است. به هنگام ریختن بتن داخل قالب، ویبره انجام شده تا خلل و فرج آن از بین رود و پس از آن عملیات پرس انجام می شود. در مقایسه این دو روش پرسی باید گفت که کیفیت و مقاومت محصولات تولید شده به روش پرس تر بیشتر است.

تیر برق

تیر برق ها در طول های مختلف و به شکل H یا دایره تولید می شوند. از منظری دیگر می توان این نوع از قطعات بتنی پیش ساخته را به انواع مسلح و پیش تنیده تقسیم بندی نمود. نوع مناسب این محصول با توجه به ولتاژ لازم برای انتقال، محل نصب، شرایط آب و هوایی، استانداردها و ... تعیین می گردد. یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت تیر برق بتنی طول، نوع و مقاومت کششی آن است. در برآورد قیمت ها باید هزینه حمل و نقل را نیز مدنظر قرار داد. به طور کلی با توجه به متفاوت بودن مشخصات محصولات بتنی پیش ساخته، قیمت تیر برق از حدود ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان متغیر است.

تیر برق بتنی

تولید تیر برق بتنی

مراحل تولید تیر برق بتنی شامل تهیه قالب ها، آماده سازی بتن، قرار دادن میلگردها در قالب، بتن ریزی،‌ عمل آوری بتن و در نهایت باز کردن قالب ها می باشد. با توجه به طراحی های انجام شده قالب های مورد نظر را ساخته یا تهیه می نمایند. باید توجه داشت که جنس و سطح قالب باید به صورتی باشد که تیر برق پس از ساخت و تولید به راحتی از آن جدا شود. سپس مخلوط بتن با نسبت ترکیب تعیین شده ساخته می شود، گاهی در این مخلوط از مواد افزودنی هم استفاده می گردد. مرحله بعد، جاگذاری آرماتورها است. آرایش صحیح آرماتورها بسیار حائز اهمیت می باشد.

پس از آن عملیات بتن ریزی انجام می شود. برای فشرده سازی بهتر بتن و خروج هوا از ویبراتور استفاده می گردد. گام بعدی عمل آوری بتن است که انجام درست آن به افزایش کیفیت محصول و جلوگیری از ترک خوردن آن کمک می کند. در آخرین مرحله قالب های تیر برق باز می شود.

فلاورباکس بتنی

فلاورباکس بتنی که با عناوینی همچون گلفوژ و گلدان بتنی شیب بندی نیز شناخته می شود در محوطه سازی بزرگراه ها و آزادراه ها، پارک و فضای سبز و حتی محوطه سازی فضاهای مسکونی و روف گاردن ها قابل استفاده است. این نوع از قطعات بتنی پیش ساخته غالبا به صورت بیضی یا مکعب مستطیل با کف نیم باز یا پر تولید می شوند. همچنین تولید قطعات پیش ساخته بتنی فلاورباکس به صورت مسلح یا غیر مسلح امکان پذیر است. با توجه به تنوع نوع و تنوع ابعاد، قیمت فلاور باکس در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ از حدود ۳۲۵,۰۰۰ تومان تا ۳۵۵,۰۰۰ تومان متغیر است.

این محصولات با طرح های کلاسیک یا مدرن ساخته شده و برای کاشت گیاه در فضاهای مختلف استفاده می شوند. کاشت گیاهان در این قطعات بتنی پیش ساخته علاوه بر زیبایی فضا به محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی افراد نیز کمک شایانی می نماید. زیرا با کاشت گیاه می توان آلودگی و گرمای هوا را کاهش داد. برای اجرای گلفوژ در رج اول فلاورباکس ها را با فاصله از هم قرار داده و فلاورباکس های رج دوم در فضای خالی بین دو فلاورباکس قرار داده می شود.

فلاورباکس بتنی

دال بتنی پیش ساخته

دال بتنی پیش ساخته نوعی محصول بتنی است که در ساخت آن از بتن و فولاد استفاده می شود. سنگدال بتنی یا اسلب بتنی نام های دیگر این نوع از محصولات بتنی پیش ساخته است که از آن عمدتا به عنوان درپوش روی کانال و جوی استفاده می گردد. از دیگر کاربردهای دال بتنی پیش ساخته می توان به اجرای پل و سقف اشاره کرد که در این صورت باید ابعاد و اندازه مورد نیاز طراحی شده و پس از ساخت به محل پروژه انتقال داد.

دال بتنی پیش ساخته

این محصول بر اساس مقدار تحمل بار، به دو نوع ترافیکی و غیرترافیکی تقسیم بندی می شود. چنانچه به تحمل بار زیادی نیاز باشد باید از انواع ترافیکی دال بتنی پیش ساخته استفاده نمود. قیمت این نوع از قطعات بتنی پیش ساخته بر اساس نوع آن که ترافیکی یا غیرترافیکی باشد، مسلح یا پیش تنیده بودن، ضخامت و ابعاد و ... متفاوت است. بر این اساس قیمت دال بتنی پیش تنیده از حدود ۴۸۰,۰۰۰ تومان تا ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان متغیر می باشد.

سایر قطعات پیش ساخته بتنی

از دیگر انواع محصولات بتنی پیش ساخته می توان به خانه پیش ساخته،‌ لوله، مبلمان، واش بتن، منهول، کول، سمنت برد، نرده و پله بتنی اشاره کرد. از آنجایی که این محصولات در فضای کارخانه تولید قطعات بتنی پیش ساخته تولید می شوند، کنترل بالایی بر روی خط تولید قطعات بتنی پیش ساخته وجود داشته و این قطعات از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در ادامه به معرفی مختصری در خصوص هر یک از این محصولات پرداخته شده است.

خانه پیش ساخته بتنی

سیستم خانه های پیش ساخته بر اساس قطعات بتنی پیش ساخته مدولار است و اتصال آنها به یکدیگر از اهمیت بالایی برخوردار است. این خانه ها به صورت دوبلکس هم قابل اجرا می باشند. برای ساخت خانه های پیش ساخته بتنی ابتدا از محل پروژه بازدید می شود و بر اساس نقشه برداری های انجام شده متراژ خانه و تعداد قطعات مورد نیاز طراحی و تعیین می گردد. سپس قطعات بتنی پیش ساخته مدولار در کارخانه ساخته می شوند. نیاز به آماده سازی بستر و فونداسیون هم می باشد. فونداسیون نصب شده و قطعات بتنی پیش ساخته مدولار هم به محل پروژه انتقال می یابند.

گام بعدی اجرای تاسیسات و نازک کاری سازه می باشد. البته لازم به ذکر است که می توان خانه های پیش ساخته بتنی رو به صورت نازک کاری هم سفارش داد و با تمام جزئیات در محل تحویل گرفت.

لوله بتنی

لوله بتنی برای انتقال سیالات، به عنوان لوله بخاری، ساخت پل و ... مورد استفاده قرار می گیرد. البته لازم به ذکر است که برای هر یک از کاربری ها نوع و ابعاد خاصی از این محصول قابل استفاده و مورد نیاز است. لوله های بتنی در قطر، طول و ضخامت مختلفی تولید می شوند و قیمت آنها نیز معمولا به صورت قیمت هر شاخه ارائه می گردد.

مبلمان بتنی

مبلمان بتنی که از دیگر انواع قطعات بتنی پیش ساخته است، در پارک ها، فضاهای سبز، پیاده روی خیابان ها، حیاط منازل، روف گاردن و ... استفاده می شود. امکان تولید آن در اشکال و فرم های مختلف وجود دارد. این نوع از محصولات بتنی پیش ساخته به راحتی قابل شستشو بوده و می توان گرد و غبار روی آن را به آسانی از بین برد.

واش بتن

برای کف سازی علاوه بر کفپوش بتنی می توان از واش بتن هم استفاده کرد که در واقع نوعی موزاییک شسته با سنگ های نمایان است. اندازه و رنگ های سنگدانه مصرفی در تولید آن از تنوع زیادی برخوردار بوده و بر این اساس بازه قیمتی متفاوتی نیز دارد. قیمت واش بتن در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ از حدود متر مربعی ۲۲۲,۰۰۰ تومان تا ۷۰۰,۰۰۰ تومان متغیر است.

منهول بتنی پیش ساخته

منهول بتنی قطعه ای پیش ساخته است که به منظور دسترسی بازرسان و نیروهای کار به داخل شبکه آب و فاضلاب، برق و ... نصب می شود. این قطعات بتنی پیش ساخته مکعبی یا استوانه ای شکل هستند. این قطعات را می توان به دو نوع ترافیکی و غیرترافیکی دسته بندی کرد. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک منهول بتنی پیش ساخته باید دارا باشد، مقاومت بالا در برابر نفوذ و نشت است. قیمت منهول بتنی از ۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان تا ۴۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان متغیر می باشد.

کول بتنی

این محصول به منظور جلوگیری از ریزش جداره چاه مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر کاربری این قطعات به دو نوع کول میله و کول انباری تقسیم بندی می شوند که از نوع اول در قسمت عمودی چاه و از نوع دوم در قیمت انباره چاه استفاده می گردد. کول های میله به صورت دایره ای شکل و غالبا با ارتفاع ۲۵ سانتی متر تولید می شوند، اما کول انباری به صورت تخم مرغی و یا کف تخت می باشد. برای مسلح کردن این قطعات از تسمه یا میلگرد استفاده می شود. در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ قیمت کول بتنی از ۷۰,۰۰۰ تومان تا ۲۲۵,۰۰۰ تومان متغیر است.

کانیو بتنی

کانیو یا آبرو برای هدایت آب های سطحی و جلوگیری از آب گرفتگی معابر استفاده می شود. از این محصول می توان در باغ و محوطه ها نیز برای کنترل جریان آب استفاده نمود. قیمت این نوع از قطعات بتنی پیش ساخته از حدود ۴۰,۰۰۰ تومان تا ۲۰۰,۰۰۰ تومان متغیر است.

کانیو بتنی

نرده سیمانی

از نرده های سیمانی به منظور حصارکشی دور باغچه، فضای سبز، پله، آلاچیق و ... استفاده می شود. این محصول در ابعاد و طرح های متنوعی تولید و عرضه می شود. با استفاده از انواع نرده های بتنی برای بالکن، تراس و راه پله، امنیت افراد افزایش یافته و از سقوط و بروز حوادث ناگوار جلوگیری می گردد. نرده های بتنی به دو صورت مسلح و غیرمسلح تولید می گردند که باید با توجه به محل اجرا و نوع کاربری مناسب ترین نوع را انتخاب و خریداری کرد.

پله بتنی پیش ساخته

پله های بتنی پیش ساخته هم برای فضای بیرونی و هم فضای داخلی قابل اجرا هستند. پله های بتنی پیش ساخته با توجه به ارتفاع و عرض و مدل راه پله نیاز به طراحی دارند. این پله ها به صورت یک طرفه، دوطرفه، سه طرفه، اسپیرال و ... قابل تولید هستند که می توان با توجه به سلیقه، دکوراسیون و شرایط پروژه هر یک از این طرح ها را انتخاب و اجرا نمود. وزن پله های بتنی پیش ساخته از پله هایی که در محل اجرا می شوند کمتر بوده و از این رو به عملکرد بهتر سازه کمک می کنند.

خرید محصولات بتنی پیش ساخته

به منظور خرید انواع قطعات پیش ساخته بتنی سبک و سنگین در ابتدا باید شرایط پروژه را مدنظر قرار دهید. آب و هوای منطقه، میزان تحمل بار مدنظر، شکل و طرح محصول، کیفیت ساخت و تولید قطعات پیش ساخته بتنی و ... همگی از موارد حائز اهمیت برای خرید محصول است. فاصله محل پروژه تا کارخانه تولید قطعات بتنی پیش ساخته هم از عوامل تاثیرگذار است. توصیه می گردد که به منظور کاهش هزینه های حمل و نقل، خرید از نزدیک ترین مراکز فروش به محل پروژه صورت پذیرد. عمران مدرن ارائه دهنده انواع قطعات بتنی پیش ساخته در سراسر ایران می باشد، بنابراین دیگر در خصوص فاصله حمل نگرانی نخواهید داشت. به منظور خرید محصولات بتنی پیش ساخته می توانید از طریق شماره ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ با کارشناسان عمران مدرن تماس بگیرید.

قطعات بتنی پیش ساخته مدولار

با توجه به پیشرفت علم و نیاز به توسعه، ساخت و استفاده از قطعات بتنی پیش ساخته مدولار در دستور کار قرار گرفته است. به قطعاتی که خارج از محل پروژه و در فضای کارخانه ساخته شده و سپس به محل پروژه منتقل و در نهایت مونتاژ و نصب می شوند، قطعات بتنی پیش ساخته مدولار گفته می شود. از مهم ترین مزایای این قطعات، سرعت بخشیدن به ساخت و ساز، سرعت نصب بالا، کیفیت زیاد به دلیل رعایت استانداردها و کنترل کیفی بالا، دوام و طول عمر زیاد، صرفه جویی در زمان و نیاز به نیروی کار کمتر می باشد. این محصولات امکان سفارشی سازی هم دارند. مقاومت در برابر رطوبت و تغییرات دما از دیگر مزایای قطعات بتنی پیش ساخته مدولار است که می توان به آن اشاره کرد.

مدت زمان تحویل قطعات پیش ساخته بتنی

در تعیین مدت زمان تحویل قطعات بتنی پیش ساخته بتنی پارامترهای زیادی تاثیرگذار هستند. یکی از مهم ترین عوامل این است که خرید شما سفارشی است و یا اینکه خرید از محصولات پیش فرض تولیدی کارخانه انجام شده است. در صورت ثبت درخواست برای سفارشی سازی محصولات بتنی پیش ساخته قطعا به مدت زمان بیشتری برای ساخت و تحویل نیاز است. مورد دیگر این است که برخی از محصولات ممکن است در دپوی کارخانه موجود بوده و حتی طی مدت یک روز ارسال شوند.

حجم سفارش هم بر روی مدت زمان آماده سازی و ارسال آن تاثیرگذار است. در صورتی که حجم سفارش شما بالا باشد به مدت زمان بیشتری برای ساخت آن در کارخانه تولید قطعات بتنی پیش ساخته نیاز است. فاصله حمل هم می تواند بر روی زمان تحویل تاثیرگذار باشد. با این حال سرعت اجرای سازه های مختلف با محصولات بتنی پیش ساخته بیشتر از اجرای درجا است.