در میان لباس‌های مختلفی که برای پوشش خود انتخاب می‌کنید، بلوزها از جمله متنوع‌ترین و کاربردی‌ترین گزینه‌ها به‌حساب می‌آیند. در اصل بلوز زنانه به دلیل طرح‌های متنوع و متریال‌های گوناگونی که دارد، به راحتی در تمام فصول مورد استفاده قرار می‌گیرد و بدون هیچ محدودیتی می‌تواند استایل شیک و منحصر‌به‌فردی را برای شما ایجاد کند. ضمن اینکه بلوزها قابلیت ست شدن با سایر آیتم‌ها مانند انواع دامن، شلوار و شلوارک را دارند و به همین دلیل است که تمام بانوان با هر سن و سالی به آن‌ها علاقه‌مند هستند و انواع مختلف آن‌ را خریداری می‌کنند.

بلوز زنانه و هزار طرح و مدل

پیش از اینکه ست کردن بلوز را بر اساس فصلی که در آن قرار داریم، برای شما دسته‌بندی کنیم، اجازه بدهید که به معرفی این نوع پوشش بپردازیم و با هم انواع و اقسام آن را بررسی کنیم. بلوزها نوعی پوشش محسوب می‌شوند که برای بالاتنه در نظر گرفته شده‌اند، آستین‌دار هستند و به‌طور معمول با قد یا بلندی ۶۰ الی ۷۲ سانتی‌متر تهیه می‌شوند. در تهیه بلوزها از جنس‌های مختلفی مانند نخ، پنبه، ابریشم، حریر، ریون، نایلون و دیگر متریال‌ها استفاده می‌شود که با در نظر گرفتن فصلی که در آن هستید، باید بلوز مناسب همان فصل را انتخاب کنید. معمولا بلوزهایی با جنس نخی و پنبه برای استایل های روزانه مناسب هستند و بلوز با جنس حریر در دسته بلوز مجلسی زنانه قرار می گیرد.

انواع و اقسام بلوزها به دسته‌بندی:

1. بلوز دکمه‌دار

2. بلوز یقه گرد

3. بلوز یقه ۷

4. بلوز یقه اسکی

5. بلوز آستین پفی

6. بلوز باردو یا یقه باز

7. بلوز حریر

8. بلوز با یقه چین‌دار

9. بلوز اورسایز

10. بلوز بلند یا تونیک

11. و انواع شومیز شیک زنانه

تقسیم می‌شوند. در ادامه خواهیم گفت که متناسب با هر فصل چطور می‌توانید بهترین استایل را با بلوز برای خود ایجاد کنید.

1. استایل با بلوز برای فصل بهار

بهار فصلی است که آب و هوا در آن گاهی تعادل دارد و گاه نامتعادل است. به عبارتی، برخی از روزها ممکن است آب و هوای به شدت گرمی را تجربه کنید؛ اما ناگهان در روز بعد با آب و هوایی سرد و خنک، آسمانی گرفته، ابری و البته نم‌نم باران، تندباد یا حتی باران‌های سیل‌آسایی روبه‌رو هستید که حتی تصورش را هم نمی‌کردید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در این فصل بلوزهای حریر، سبک و نازک را انتخاب کنید. بلوزهای آستین پفی و یقه گرد مناسب‌ترین پیشنهاد برای بهار هستند. البته در کنار آن چند بلوز پشمی و ابریشمی هم داشته باشید که اگر آب و هوا نامتعادل شد، غافلگیر نشوید.

این چند نوع بلوز زنانه با توجه به آب و هوای گرم یا سرد و خنک به راحتی قابلیت ست شدن با دامن‌های گلدار یا کتان و همین‌طور شلوارهای جین را دارند. همچنین توصیه ما این است که از رنگ‌هایی مثل صورتی، سبز نعنایی و آبی روشن استفاده کنید؛ چون هماهنگی ویژه‌ای با طبیعت بهار دارند. برای اکسسوری‌ها هم از گردنبندهای ظریف نقره یا طلا برای تکمیل استایل خود غافل نشوید.

2. استایل با بلوز برای فصل تابستان

bd84fdde-e013-46f4-af52-d689926218bd

برای فصل تابستان که با گرمای بی‌سابقه و شاید با کمی رطوبت روبه‌رو باشید، توصیه ما بلوزهای زنانه سبک و خنک است. بلوزهای حریر، یقه گرد و باردو در دسته بلوزهای مناسب برای فصل تابستان قرار دارند. این آیتم‌ها را می‌توانید در تابستان با دامن کوتاه یا شلوارک به راحتی استایل کنید و بابت خنکی و سبکی پوشش خود مطمئن باشید. همین‌طور بهتر است رنگ‌های خنک و روشن را در نظر بگیرید. رنگ‌هایی مثل آبی آسمانی، سبز صدری، لیمویی، صورتی روشن، کالباسی و سفید از رنگ‌های مناسب برای فصل تابستان محسوب می‌شوند. همچنین برای تکمیل استایل خود عینک آفتابی، کلاه حصیری و ضدآفتاب را هم فراموش نکنید.

3. استایل با بلوز برای فصل پاییز

فصل پاییز هم آب و هوایی متناسب و خنک مانند فصل بهار دارد؛ با این تفاوت که سرما و خنکی هوا غالب است. به همین دلیل در این فصل بلوزهای آستین‌دار، یقه اسکی و دکمه‌دار بهترین انتخاب‌ها به‌حساب می‌آیند. این بلوزها را می‌توانید در رنگ‎های گرم مثل نارنجی، قرمز، قهوه‌ای، ارغوانی و اخرایی با شلوارهای کتان و جین ست کنید. به خاطر داشته باشید که برای تکمیل این استایل از کاردیگان‌های بافتنی و همین‌طور ژاکت‌های پاییزه و سبک هم استفاده کنید.

4. استایل با بلوز برای فصل زمستان

استایل زمستانه یعنی استفاده از بلوزهای ضخیم کشمیر و بلوزهای رنگارنگ و گرم پشمی. برای این فصل پوشیدن بلوزهای اورسایز و بلند و بلوزهای یقه اسکی بهترین انتخاب محسوب می‌شود. برای نوع شلوار هم باید بدانید که این آیتم‌ها را می‌توان با لِگ‌های پشمی و شلوارهای مخمل، جین و کتان ضخیم استایل کرد. برای رنگ هم توصیه ما این است که رنگ‌های سرمه‌ای، مشکی، خاکستری و خنثی را در نظر بگیرید. اکسسوری‌هایی مثل کلاه بافتنی و شال گردن هم می‌توانند تکمیل‌کننده استایل زمستانه شما برای محافظت در مقابل سرمای استخوان‌سوز این فصل باشند. فراموش نکنید که در فصل زمستان هم استفاده از ضدآفتاب از ضروریات است.

استایلی جذاب با بلوز برای تمام فصول

شاید تصور کنید که استایل کردن برای هر فصل با آیتم‌های مخصوص آن فصل، کمی تجملاتی به نظر می‌رسد؛ اما واقعیت این است که اگر دوست دارید همیشه در همان نگاه اول خوش‌تیپ و متفاوت به نظر برسید، باید استایل‌های خود را در عین سادگی، متناسب با فاکتورهایی مثل موقعیت اجتماعی، فرم اندام، رنگ پوست، فصل‌ها و همین‌طور سلیقه، علاقه و نظر شخصی خود در نظر بگیرید. باور کنید یا نه، در دنیای امروز ما در هر موقعیتی که باشیم، پیش از همه با استایل و ظاهر خود قضاوت خواهیم شد.