همان طور که می دانید، آموزش از مهم ترین قدم های موفقیت در هر کاری است و بازارهای مالی از این قائده مستثنی نیستند. در واقع، کسی که به دنبال آموزش ببیند و سپس فعالیت در بازارهای مالی را شروع کند، می داند که دقیقا باید چگونه تحلیل کند، چگونه احساسات خود را کنترل کند، چگونه معاملات و سرمایه گذاری های خود را کنترل کند و.... . اگر شما نیز به دنبال فعالیت مستمر و سودآور در بازارهای مالی هستید، آموزش را جدی بگیرید و برای افزایش دانش خود تلاش کنید.

نقش آموزش در انواع بازارهای مالی

در سال 1398 بود که رشد عجیب و غریب بازار بورس اتفاق افتاد و خیلی ها را به خود جذب کرد؛ اما متاسفانه افرادی که جذب شده بودند، اکثرا آموزش های لازم را درمورد بازارهای مالی سپری نکرده بودند و تخصص های موردنیاز را کسب نکرده بودند. همین موضوع شب شده بود که بسیاری با سردرگمی خاصی مواجه شوند و حتی بدتر از آن، ضررهای بزرگی را متحمل شوند. پس از آن سال بود که کم کم فعالیت در انواع بازارهای مالی در ایران رواج بیشتری پیدا کرد. درحال حاضر افراد زیادی در ایران درحال آموزش و فعالیت در بازارهای مالی هستند، از سایت های آموزشی گرفته تا پیج های اینستاگرامی و دوره های آموزشی مختلف که نتها در بازار بورس، بلکه در بازارهای دیگری چون بازار مالی فارکس، طلا، ارزهای دیجیتال و... فعالیت می کنند. افزایش فعالین بازارهای مالی از سال 1398 به بعد در ایران کاملا مشهود است؛ اما آیا همه افراد می توانند در این بازار به سود و درآمد برسند؟! قطعا اینگونه نیست. همه افراد به امید کسب درآمد و ثروت مند شدن فعالیت در بازارهای مالی را شروع می کنند؛ اما همه باید به این نکته توجه کنند که اولین و مهم ترین رکن موفقیت در بازارهای مالی، آموزش است؛ اگر بدون فرا گرفتن آموزش های لازم بخواهیم در این بازارها فعالیت کنیم، چیزی جز ضرر منتظر ما نخواهد بود. درحال حاضر، منباع و مراجع آموزشی فراوانی وجود دارد که می توان به دلخواه از میان آن ها یکی را انتخاب کرد؛ اما آیا این می تواند انتخاب درستی باشد؟! اگر آموزش های غلطی را فرا بگیریم، چه می شود؟!

چگونه یک منبع آموزشی معتبر انتخاب کنیم؟

حال که می دانیم نقش آموزش برای کسب درآمد از بازارهای مالی طلا، فارکس، بورس، ارزهای دیجیتال و... چقدر مهم است، باید در انتخاب یک منبع آموزشی معتبر و قابل اعتماد دقت کنیم. در واقع، باید تحقیقات لازم را انجام دهیم و خوب یا بد بودن منبع آموزشی مورد نظر را بررسی کنیم. برای انتخاب یک منبع یا مرجع آموزشی معتبر در زمینه بازارهای مالی باید به موارد زیر توجه کرد:

  1. باتجربه،با سابقه و به طور کلی چند سال از فعالیت آن گذشته باشد.
  2. در میان مردم شناخته شده باشد.
  3. دارای محتوای آموزشی با کیفیتف روان و به روز باشد.
  4. دارای استاتید مجرب باشد.
  5. ارائه دهنده انواع خدمات آموزشی از جمله ویدیو آموزشی، مقالات آموزشی، دورهای آموزشی (حضوری و غیر حضوری).
  6. ویبنارهای آموزشی مختلف برگزار کند.
  7. تامل بالایی با دانشجویان خود داشته باشد.
  8. به پیشنهادات و انتقادات توجه کند.

بازار مالی چیست

بازار های مالی چیست

شاید شما جزوه افرادی باشید که به تازگی قصد آشنایی با بازار های مالی را دارید و به اصطلاح قصد شروع از صفر را دارید؛ در نتیجه، ممکن است که این سوال برای شما پیش بیاید که اصلا بازارهای مالی چیست؟ و انواع بازار های مالی کدامند؟

بازار های مالی را می توان یک پلفترم معاملاتی آنلاین یا یک مکان مشخص دانست که افراد می توانند در آن به خرید و فروش دارایی های مربوط به آن بازارمالی کنند.

انواع بازار های مالی عبارت انداز:

  • بازار طلا
  • بازار بورس
  • بازار ارز
  • بازار ارزهای دیجیتال
  • بازار خودرو
  • بازار مسکن
  • بازار فارکس

به عنوان مثال، در بازار مالی فارکس، خرید و فروش ارزهای قیات (دلار، یور و...) انجام می شود. در بازار مالی طلا، خرید و فروش طلا انجام می شود. در بازار مالی ارزهای دیجیتال، خرید و فروش ارزهای دیجیتال انجام می شود و.... . هر کدام از این بازار های مالی باتوجه به ماهیتی که دارند، معایب و مزایای خاص خود را دارند که افراد باید قبل از انتخاب فعالیت در هر بازار، معایب و مزایای آن را بررسی و در صورتی که متاسب با شخصیت آن ها بود، آموزش های لازم و مربوط به همان بازار را از مراجع معتبر شروع کنند.

پس از کسب تخصص های لازم می توانند فعالیت در بازار انتخابی خود را شروع کنند. در ادامه با ما همراه باشید که قصد داریم یکی از بهترین منابع آموزشی حال حاضر ایران را معرفی کنیم. به کمک این منبع آموزشی می توانید تمامی تخصص های لازم را در انواع بازار های مالی فرا بگیرید.

آموزش بازار مالی

دلفین وست

مجموعه دلفین وست، مرجع آموزش سرمایه گذاری هوشمند به آدرس https://dolfinvest.com ، درحال حاضر یکی از بهترین مجموعه های آموزشی و مشاوره ای در زمینه انواع بازارهای مالی از جمله فارکس، بورس، ارز دیجیتال، طلا، مسکن و… است که فعالیت خود را از سال 1398 شروع کرد و تا کنون بیش از 80 هزار دانشجو را در زمینه بازارهای مالی پروش داده است.

در صورتی که به دنبال یادگیری مفاهیم بازارهای مالی می باشید، محتوای آموزشی تخصصی، با کیفیت و ارزنده مجموعه دلفین وست می تواند به خوبی به شما کمک کند.

خدمات دلفین وست

برای دسترسی به محتوای آموزشی دلفین وست می توانید از طریق وب سایت، پیج اینستاگرام و کانال تلگرامی آن ها اقدام کنید. درحال حاضر مجموعه دلفین وست، خدمات متنوع و بسیار ارزنده ای ارائه می کند که مهم ترین های آن عبارت انداز:

  • ارائه مقالات و ویدیوهای آموزشی کامل، جامع و تخصصی در زمینه انواع بازار های مالی
  • ارائه تحلیل های هفتگی و روزانه از انواع بازارهای مالی
  • ارائه گزارش تحلیلی بازار های مالی و پیش بینی اقتصادی به صورت ماهانه در قالب pdf به نام دلفین نامه
  • ارائه مشاوره ‌های تخصصی درمورد بازار های مالی و روانشناسی معامله گری
  • برگزاری دوره های آموزشی تخصصی حضوری و غیر حضوری در زمینه بازارهای مالی توسط اساتید مجرب و با سابقه
  • برگزاری وبینارهای آموزشی حضوری و غیرحضوری تخصصی در زمینه انواع بازار های مالی

نتیجه گیری

با مفهوم بازار مالی در ابتدا آشنا شدیم و متوجه این موضوع شدید که در حال حاضر دوره های گوناگونی در این حوزه یعنی کسب درآمد از بازار های مالی می باشد که هر کدام تفاوت هایی با یکدیگر دارند. اما همانطور که در بالاتر نیز به آن اشاره شد یکی از کامل ترین دور های بازار مالی مربوط به مجموعه دلفین وست می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره ها و بهره مندی از خدمات آن می توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید.