در صنایع غذایی نمی توان اهمیت اسیدها را نادیده گرفت. این اسیدها به راحتی در پردازش مواد غذایی نیز کاربرد دارند. . شرکت شیمیایی تهران، یکی از بزرگترین تامین کنندگان مواد غذایی ، در این مقاله بسیاری از این عملکردها را به همراه دلیل اهمیت آنها برای عملیات پردازش در صنایع غذایی با شما به اشتراک می گذارد. در پایان این مقاله با نقش اسید های خوراکی در محصولات غذایی بیشتر آشنا خواهید شد و برای خرید انواع مواد اولیه غذایی نیز می توانید با این مجموعه در ارتباط باشید.

دلایل استفاده از اسید های خوراکی در صنایع غذایی چیست؟

این مواد عموما تقویت‌کننده‌های طعم هستند و با ایجاد طعم «ترشی» به طعم‌ها بدون تضعیف یا تغییر طعم مورد نظر به بهود طعم نهایی محصولات غذایی کمک می کنند. به همین دلیل، موادی مانند اسید سیتریک ، اسید استیک، اسید مالیک و... به طور منظم به آب نبات ها و نوشیدنی هایی با طعم ترش اضافه می شوند.

محصول های پودری

اسید فوماریک به دلیل طعم بسیار زیاد آن کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، هزینه ارزان آن باعث می شود که در جدول اسید ها جای بگیرد. اسید فوماریک بسیار کمتر از سایر اسیدها محلول است، اما اغلب در مخلوط های پودری یافت می شود.

جز اصلی تشکیل دهنده محصولات

به عنوان مثال، اسید فسفریک در برچسب تغذیه کولاهای سیاه وجود دارد و اسید تارتاریک به طور منظم به غذاها و نوشیدنی های با طعم انگور اضافه می شود.

2292ae15-2d18-442b-8dde-7deb12ee1aad

غذاهای ترشی

اسید لاکتیک در غذاهای پختنی کاربرد دارد. برای پخت، اسید لاکتیک به عنوان یک ماده اولیه و در نقش امولسیفایرها عمل می کند. همچنین استفاده از استیک اسید در بهبود طعم ترشی، طرفداران زیادی دارد. بسیاری از کنسروهای تحت فشار مانند مرباها، ژله ها و ژلاتین ها برای اطمینان از ویسکوزیته و بهبود بافت ، به محدوده pH خاصی نیاز دارند. در محصولات لبنی، به خصوص کشک به محدوده pH دقیقی لازم است که اسید لاکتیک می تواند آن را فراهم نماید.

نگهدارنده و تثبیت کننده

از آنجایی که میکروب ها برای رشد نیاز به محیط مناسب دارند، استفاده از اسید ها می تواند با کاهش pH محصول سبب عدم رشد انواع میکروارگانیسم ها در محصولات غذایی شود.

علاوه بر افزودن اسیدها به غذاها و نوشیدنی‌ها، اسیدها در طول پردازش و بسته‌بندی آسپتیک، زمانی که غذاها و ظروف با اسید استریل می‌شوند، استفاده از این اسید ها نیز ایده‌آل است، این مواد اغلب بسته به نوع غذا و نوع بسته‌بندی در فرمولاسیون‌های مختلف کاربرد دارند.

بررسی بازار اسید ها در صنایع غذایی

پیش بینی می شود افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای محصولات غذایی بدون نگهدارنده های شیمیایی باعث افزایش تقاضا برای اسیدهای آلی در صنعت غذا و نوشیدنی شود. اسیدهای آلی اغلب به عنوان طعم دهنده ها، نگهدارنده ها، آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد میکروبی به غذا اضافه می شوند که از رشد میکروارگانیسم های عامل فساد غذا جلوگیری می کنند.

استفاده روزافزون از اسیدهای آلی در تولید نوشابه‌ها به عنوان یک عامل سوخت‌رسان در تحریک رشد بازار اسیدهای آلی در سطح جهان عمل می‌کند. به عنوان مثال، خرید اسید لاکتیک به دلیل طعم ملایم اسید لاکتیک به طور گسترده ای به عنوان یک تنظیم کننده اسیدیته در نوشابه ها و آب میوه ها توسط تولیدکنندگان نوشیدنی انجام می شود. استفاده روزافزون از اسید آلی برای مقابله با عوامل بیماری زا در مواد غذایی، تقاضا برای اسیدهای آلی در صنایع غذایی و نوشیدنی را افزایش می دهد. شرکت های برجسته بر روی سرمایه گذاری در گسترش پایه و افزایش ظرفیت تولید خود برای تقویت موقعیت خود در صنعت جهانی اسیدهای آلی متمرکز هستند. به عنوان مثال، در ماه مه 2019، BASF-YPC دومین کارخانه تولید اسید پروپیونیک خود را در نانجینگ، چین راه اندازی کرد. ظرفیت کل دو نیروگاه به 69000 متریک تن در سال افزایش یافته است.

d9453f79-6689-4a72-b1d4-7db8cde081fa

بازار جهانی اسیدهای آلی با پذیرش فزاینده اسیدهای آلی توسط تولیدکنندگان مواد غذایی به عنوان عامل آنتی اکسیدان هدایت می شود. به عنوان مثال، با خرید اسید فرمیک می توان از آن در ترکیب با پراکسید هیدروژن در تولید روغن دانه سویا اپوکسیداز، به عنوان عامل اکسید کننده استفاده کرد. استفاده روزافزون از اسید پروپیونیک به عنوان یک نگهدارنده در محصولات پخته شده که اساساً باکتری ها را از بین می برد و از رشد کپک ها جلوگیری می کند، انتظار می رود رشد صنعت اسیدهای آلی را تحریک کند. اسید آلی بخش قابل توجهی از بازار تخمیر را تشکیل می دهد زیرا تولید میکروبی یک جایگزین اقتصادی ارزشمند برای محصولات مصنوعی است.

انتظار می رود نوسان قیمت مواد خام مانند زیست توده، ذرت، ماز و غیره و سرمایه گذاری اولیه بالا مانع از رشد بازار جهانی اسیدهای آلی شود. هزینه مواد اولیه با توجه به در دسترس بودن، منبع و تولید آن در نوسان است.

مواد اولیه غذایی از کجا بخرم؟

فروش مواد اولیه غذایی توسط شیمیایی تهران یکی از تامین کنندگان و فروشندگان مواد اولیه انجام می شود. برای خرید و فروش مواد شیمیایی با شیمیایی تهران به شماره 02191006570 در ارتباط باشید