به گزارش پارس به نقل از ایسنا، کبری خزعلی در نشست حاشیه ای مسابقات اندیشه های آسمانی، افزود: پیری وسیع ایران در بیست سال آینده است و ۵۲ درصد جمعیت را سالمندان و معلولان تشکیل می دهند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: به گفته سازمان ملل، شدت کاهش جمعیت کشور بحرانی و جهش یافته است و برای ۲۰ سال آینده جمعیت ایران را با این روند رشد جمعیت ۱۹ میلیون نفر اعلام کرده است.

رییس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده ادامه داد: آمریکا از طریق مراکز غیرنظامی بین المللی همچون فائو، یونیسف و یونسکو و اتخاذ برنامه نسل کشی خاموش از طریق تجزیه کشورها، فشار بر سران کشور ها و تغییر ارزش های جوامع در حال توسعه مسلمان با هدف دستیابی به منابع و معادن کشورها، کاهش جمعیت را ترویج می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: افزایش جمعیت نه تنها بر اقتصاد تأثیر منفی ندارد؛ بلکه جمعیت قدرت و ثروت ایجاد می کند و سرمایه ای اقتصادی محسوب می شود.

خزعلی با بیان اینکه کشور های اروپایی ۵۰ سال است که سیاست حمایت از افزایش جمعیت را اتخاذ کرده اند، تأکید کرد: کشور های غربی مانند آمریکا با مهاجرپذیری و جذب نیروی کار و نظامی و نخبگان کشورهای دیگر، تشویق و حمایت از مادران دارای فرزند بسیار، سیاست افزایش جمعیت را عملی می کنند‎ .

وی گفت: واحد درسی « دانش خانواده» باید جایگزین « تنظیم خانواده» شود و مردم با آگاهی برای کاهش یا افزایش جمعیت خانواده خود تصمیم بگیرند.

خزعلی افزود: با آنکه درس یک واحدی و اختیاری « دانش خانواده» برای تدریس در دانشگاه ها تصویب شده، اما تاکنون حتی یک کلاس هم برای آن تشکیل نشده است و در مقابل آن، درس « جمعیت و تنظیم خانواده» اجباری است و همه دانشجویان موظف به گذراندن آن هستند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: قانون جدید رشد جمعیت با" قانون تنظیم خانواده" که سال ۷۲ تصویب شد، مغایرت دارد و باید قوانین کنترلی افزایش جمعیت برداشته شود تا این مغایرت های قانونی از بین برود.

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده بیان کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت پیگیر این موضوع است و در ترویج راه های پیشگیری از بارداری و توزیع آسان و رایگان لوازم این کار تجدید نظر جدی کرده است.

وی گفت: جهاد فردی و اجتماعی برای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجرای قانون افزایش جمعیت نیاز است و برای این کار باید اول خالص شدن برای خود و بعد خالص شدن در راه دین را سرلوحه خود قرار دهیم.

خزعلی تأکید کرد: جهاد فردی خودسازی است و جهاد مادری از جهاد نفس و جهاد اجتماعی جدا نیست؛ بلکه آغاز حضور در عرصه جهاد خانوادگی و اجتماعی است و می تواند زمینه ساز ظهور باشد و موانع را بر طرف کند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: جهاد مادری معلم بودن و تربیت انسان هاست و این کار نیازمند معرفت، آموزش و آشنایی با احکام دین است.

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده ادامه داد: باید در مسیر شناخت دین نگرش ها به بینش ها و بینش ها به روش ها و منش ها تبدیل شود تا شخصیت انسان شکل بگیرد.

خزعلی تأکید کرد: نقش روحانیت در تبلیغ برای اجرای هر چه بهتر قوانین بسیار تأثیرگذار است و آنجا که دین به کمک قانون می آید، بهتر در جامعه اجرا می شود.