به گزارش پارس به نقل از فارس سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور نمایندگان بیش از ۷۵ کشور جهان، از امروز جمعه ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۲ ساعت ۱۷ در سالن اجلاس سران کشور های اسلامی برگزار می شود.

آیین افتتاحیه این مسابقات با تلاوت آیاتی از قرآن مجید توسط « قاسم مقدمی» قاری بین المللی قرآن کریم و نفر اول این مسابقات در سال گذشته آغاز و پس از آن حجج اسلام « محمدی گلپایگانی» رئیس دفتر مقام معظم رهبری و « علی محمدی» نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه به سخنرانی می پردازند.

اجرای هم خوانی قرآن کریم توسط گروه پیامبر « اعظم (ص) » و تلاوت قرآن کریم توسط « انور شحات انور» قاری اهل کشور مصر از دیگر برنامه های آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات است.

در کنار این دوره از مسابقات دو همایش با عنوان همایش پژوهش های قرآنی و همایش تجلیل از بانوان قرآنی تدارک دیده شده که در روز های ۱۲ و ۱۶ خرداد ماه ۱۳۹۲ برگزار می شود.

برگزاری کلاس های آموزشی با موضوعات مختلفی از جمله حفظ، قرائت و معارف قرآنی از دیگر برنامه های جانبی این دوره از مسابقات است که در ۷۲ جلسه و در چهار سالن مجزا برگزار می شود.

به منظور رفاه حال بازدیدکنندگان از این مسابقات سرویس ایاب و ذهاب از نقاط مختلف تهران برای عموم مردم فراهم شده است، همچنین در این دوره از مسابقات از عموم علاقه مندان به قرآن کریم به صرف شام پذیرایی می شود.

برگزاری مسابقه پیامکی و مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه های این دوره از مسابقات است که به نفرات برتر هدایایی به رسم یاد بود تقدیم می شود.

برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی از دیگر برنامه های جانبی سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم است که با برپایی ۷۵ غرفه پذیرای علاقه مندان به قرآن کریم است.

نشریه « وحی» ویژه سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در ۹ شماره منتشر می شود که این نشریه در روز یکشنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۳۹۲ در دو شماره منتشر می شود که یکی از این شماره ها ویژه همایش تجلیل از بانوان قرآنی است، همچنین این نشریه روزانه در ۲ هزار نسخه به چاپ می رسد.

به گزارش خبرگزای فارس این دوره از مسابقات به صورت کامل از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن به صورت زنده و مستقیم پخش می شود، همچنین سایر شبکه ها مانند شبکه های ۱،۲، ۳،۴ و جام جم برای پخش این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.

« وحید وکیلی» و « هاشم سلطانی نژاد» نمایندگان کشورمان در رشته های حفظ و قرائت این دوره از مسابقات هستند که با نمایندگان بیش از ۷۵ کشور دنیا به رقابت می پردازند.

سال گذشته « قاسم مقدمی» و « حسین معتمدی» به ترتیب به مقام نخست رشته های قرائت و حفظ قرآن در این مسابقات دست یافتند.