به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ زارع پور رئیس پلیس فتا استان یزد اعلام کرد: فردی با مراجعه به پلیس بیان داشت که بازنشسته یکی از سازمان های دولتی بوده و حقوق خود را از طریق کارت عابر بانک دریافت می کند و اخیراً با مراجعه به بانک متوجه شده است در چند ماه گذشته و در دفعات متعدد با خرید اینترنتی مبلغ زیادی از حسابش برداشت شده است، با توجه به اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را جهت شناسایی عامل برداشت آغاز کردند.

وی افزود: طی تحقیقات اولیه معلوم شد برداشت های انجام شده در قالب خرید کارت شارژ تلفن همراه صورت گرفته است که نهایتاً با ادامه تحقیقات و استعلامات صورت گرفته عامل برداشت از حساب که عروس شاکی بود، شناسایی و به این یگان احضار شد.

سرهنگ زارع پور ادامه داد: متهم که از اعتماد پیرمرد سوءاستفاده و با دریافت رمز دوم اینترنتی حساب بانکی شاکی اقدام به خرید اینترنتی کرده بود به عمل خود اعتراف و از این کار اظهار پشیمانی کرد.

وی در ادامه افزود: با برگزاری جلسه مشاوره و آموزش برای شاکی در خصوص استفاده از کارت های بانکی، پیرمرد از شکایت خود صرف نظر و عروس خود را بخشید.

زارع پور به شهروندان خصوصاً افراد مسن و بازنشسته هشدار داد: کارت های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و به هرکسی در انجام امورات بانکی اعتماد نکنند.