به گزارش پارس به نقل از ایسنا، ده‌ها تن از پناهجویانی که پشت حصارهای مرزی یونان با مقدونیه گیر افتاده‌اند با پاره کردن حصار و عبور از سیم خاردارها تلاش کردند از مرز عبور کنند و این اقدام باعث درگیری آنها با پلیس مرزی مقدونیه شد.

صالح، یک پناهجوی افغان می گوید: برنامه ما این است که یا از مرز عبور کنیم یا اینجا بمیریم. ما نمی خواهیم به افغانستان برگردیم. همه افغان‌ها هدف طالبان در افغانستان هستند.

محمد، پناهجوی دیگری از افغانستان می گوید: ما اینجا می مانیم، به کمپ برنمی گردیم، نمی خواهیم غذا بخوریم و هیچ جایی هم نمی رویم.

به گزارش یورونیوز، حدود 4000 پناهجوی دیگر هم در آتن بسر می برند و مقامات پزشکان بدون مرز نگرانند که با پیوستن آنها به 5000 پناهجویی که اکنون پشت حصارهای مرزی یونان با مقدونیه گرفتار شده اند، وضعیت وخیم تر و تنش ها در این منطقه افزایش یابد.

در همین رابطه، وزیر مهاجرت یونان از طفره رفتن کشورهای همسایه در بحبوحه بحران پناهجویان و بستن مرزها انتقاد کرده است.

مسیر بالکان، یکی از مسیرهای اصلی پناهجویانی است که خود را از راه ترکیه به یونان می رسانند. در سال جدید میلادی (2016) کشورهایی که در مسیر حرکت پناهجویان از یونان به سمت آلمان هستند تدابیر محدودکننده‌ای بر سر راه پناهجویان ایجاد کرده اند.

در تازه ترین اقدام، اتریش کنترل های مرزی خود را تشدید کرده و با اعمال سهمیه بندی برای ورود پناهجویان، روزانه تنها به 3200 پناهجو اجازه عبور از مرزهایش را می دهد. این اقدام می تواند دیگر کشورهای شمال یونان را به اتخاذ تدابیر مشابهی تشویق کند.