به گزارش پارس،به نقل از تسنیم علیرضا ابوالفضلی درباره زندگی خوب اظهار داشت: در طب اسلامی سبک زندگی صحیح به افراد آموزش می‌دهد و اینکه افراد چگونه با فرزندان خود رفتار کنند.

ما زنده‌ایم ولی زندگی نمی‌کنیم

به گفته وی صله رحم و دید بازدید مزاج بدن را به تعادل می‌رساند باید گفت که ما زنده‌ایم ولی زندگی نمی‌کنیم این همان ضربه‌ای است که از صبح تا شب می‌خوریم.

افسردگی‌ها از رفاه سرمنشاء می‌گیرد

این محقق طب اسلامی اضافه کرد: 58 درصد از افسردگی‌های ایرانیان چه آنهایی که یک ماه بعد از زایمان دچار افسردگی می‌شوند و چه آنهایی که افسردگی دائم دارند, زندگی‌های مرفه دارند چرا که افسردگی‌ها از رفاه سرمنشاء می‌گیرد.

ابوالفضلی عنوان کرد: خیلی از افراد می‌گویند مشکل مالی ندارم ولیدرونم خالی است و باید گفت که وجود خدا در این افراد بسیار کم رنگ است؛ انسان روحیه کمال گرایی دارد, پول افراد را ارضاء نمی‌کند.

وی بیان کرد: افراد یهودی, بودایی و ... وقتی وارد مکان‌هایی مانند حرم ائمه می‌شوند عنوان می‌کند که حالشان بسیار خوب است و محیط بسیار آرامبخش بوده و فضا پر از انرژی‌های مثبت است.

دعای همه افراد در یک لحظه با اخلاص راهی برای ظهور حضرت مهدی (عج)

این محقق طب اسلامی افزود: مرحوم آیت الله بهجت فرمودند که اگر همه مردم ایران در یک لحظه با اخلاص دعا کنند برای ظهور امام زمان (عج), دعایشان بی شک به استجابت می‌رسد. 

ابوالفضلی ادامه داد: اگر از افراد سوال کنی دستپخت کی از همه بهتر است همه می‌گوید دستپخت مادرم چرا که مادر هنگام پخت غذا همه انرژی‌های مثبت خود را وارد غذا می‌کند چرا که مادر در حین غذا پختن به فکر عزیزانش است.

وی خاطرنشان کرد: در طب اسلامی ما می‌خواهیم به دیگران یاد دهیم که چگونه انرژی‌های منفی خود و دیگران را به انرژی مثبت تبدیل کنند.

این محقق طب اسلامی بیان کرد: کبد مرکز تصمیم گیری است, می‌توانیم کبد خود را ددر سلامت نگاه داریم. وقتی فردی عصبانی می‌شود, کلیه و معده واکنش نشان می‌دهند, آنزیم‌های معده ترشحشان بیشتر می‌شود و پرزهای معده را از بین می‌برد همچنین فشار خون در زیر مخچه موجب بروز سکته می‌شود و هزارن مشکل دیگر به وجود می‌آید.

برای رسیدن به تزکیه نفس باید دل را از هر کینه‌ای پاک کرد

ابوالفضلی افزود: باید افراد کظم غیظ داشته باشند, اگر افراد می‌خواهند طبیب خود باشند باید تزکیه نفس داشته باشند و برای رسیدن به تزکیه نفس باید دل را از هر کینه‌ای که از هر کس داری پاک کنید, در جهان بالاتر از گذشت وجود ندارد.