~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران که سابقه درخشان آزادگی را در کارنامه زندگی خود دارد در جریان دویست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که امروز یکشنبه دهم آبان ماه سال ۹۴ برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مهندس محمد جواد تندگویان گفت: ایثار شهید تندگویان در دوران اسارت تا شهادت جاودانگی تاریخی را برای کشور ایران به ارمغان آورد.

وی با اشاره به اسارت این شهید بزرگوار در تاریخ ۹ آبان در جریان ماموریتی برای وزارت نفت به عنوان وزیر نفت اظهار داشت: تصور عراقی ها بر این بود که با به اسارت درآوردن وزیر نفت ایران در واقع در جنگ پیروز شده اند و تمام کیان، دین و کشور ایران را اشغال کرده اند.

آباد تصریح کرد: زمانی که شهید تندوگیان را به زندان الرشید منتقل کردند، من در آنجا اسیر بود و این موضوع را بارها از عراقی ها شنیدم که می گفتند "ایران خلوص" به معنی اینکه ایران تمام شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: علی رغم تمامی این موضوعات با مقاومت وصف ناپذیری که شهید تندگویان از خود به نمایش گذاشتند تبدیل به الگو و اسوه ای برای تمامی اسرا شد و جاودانگی تاریخی را برای کشور به وجود آورد.